Zarządzanie usługami z programem do serwisu

Skuteczne zarządzanie zleceniami serwisowymi

Sprzedaż i marketing

Zastosowanie programu do obsługi serwisu we współczesnej firmie

Zarządzanie pracą serwisu, bazą zleceń i czasem pracy serwisantów to wymagające zadania, które przysparzają kłopotów wielu kierownikom. Wraz z rozwojem firmy i nieustannie rosnącą liczbą realizowanych usług, konieczne może okazać się usystematyzowanie pracy z programem do serwisu. Głównym zadaniem takiego narzędzia jest przede wszystkim sprawne zarządzanie zleceniami serwisowymi na każdym ich etapie i wsparcie efektywności w całej firmie za pośrednictwem usprawniania pozostałych kluczowych procesów. Z systemem zarządzania serwisem będziesz w stanie szybko reagować na wszystkie pojawiające się problemy i jeszcze lepiej zadbasz o relacje z Twoimi klientami.

Czy jednak znaczenie i zastosowanie programu do obsługi serwisu powinny się różnić w zależności od rodzaju działalności przedsiębiorstwa? Stale dokładamy wszelkich starań, by móc możliwie najlepiej wspierać firmy na każdym etapie rozwoju, niezależnie od branży, w której one działają. Z tego powodu, w obszarze zarządzania zleceniami zdecydowaliśmy się na stworzenie dwóch różnych programów do realizacji zleceń serwisowych.

Pierwszy z nich to gotowe narzędzie umożliwiające proste prowadzenie serwisu, dzięki czemu odpowiada na podstawowe trudności i potrzeby przedsiębiorstw, które pragną efektywnie zarządzać swoimi zleceniami (Serwis Planner). Drugie narzędzie to dedykowany system, który poza kompleksową obsługą serwisu oferuje szereg dodatkowych możliwości z zakresu zarządzania całą firmą i wsparcia najważniejszych jej procesów (Aura Business). Oba te systemy wspierające zarządzanie zleceniami cechuje przede wszystkim ich ogromna elastyczność, a nas, w Questy – zdobywane latami doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań w setkach firm działających w wielu różnych branżach.

Program do serwisu - zarządzanie usługami i zleceniami - Serwis Planner.

Już od 2002 roku wspieramy działanie serwisu firm małego i średniego sektora, a także większych biznesów, które działają na rynkach całego świata. Nasze systemy do obsługi zleceń serwisowych pomagają przedsiębiorstwom w branżach takich jak obsługa serwisu urządzeń i maszyn, serwis instalatorski (różnego typu – instalacje elektryczne, wodne, systemy PPOŻ, panele fotowoltaiczne itd.), serwis komputerowy i wiele innych. Od lat wysłuchujemy potrzeb i problemów naszych klientów, co pozwala nam nieprzerwanie rozwijać nasze programy do prowadzenia zleceń serwisowych i usprawniać ich działanie. Kierujemy się również przekonaniem, że w obsłudze zleceń serwisowych to program powinien dostosować się do firmy, a nie ona do niego. Dzięki temu wszystkiemu nie mamy żadnych wątpliwości, że oferowane przez nas rozwiązanie nie tylko wesprze Twoją firmę w kompleksowym zarządzaniu bazą zleceń, ale też pozytywnie wpłynie na jej efektywność, niwelując wiele dręczących ją problemów.

Nasz program serwisowy stanowi odpowiedź na wszystkie najbardziej dokuczliwe problemy w obsłudze zleceń serwisowych:

  • Czasochłonne delegowanie zleceń (konieczność wielu telefonów, pojawiające się błędy, zapominanie adresu, itd.).
  • Problemy z monitorowaniem zleceń, które aktualnie znajdują się w realizacji (informacje opóźnione, niekompletne).
  • Brak usystematyzowanej bazy danych o historii serwisu urządzeń i maszyn.
  • Chaotyczna obsługa klienta i brak dostępu do historii kontaktów.
  • Czasochłonny proces generowania faktur lub zapominanie o rozliczeniach.
  • Niewydajne wykorzystanie czasu pracy serwisantów.
  • Konieczność ręcznego generowania raportów serwisowych.
  • Problemy w monitorowaniu efektywności pracowników, wykonywanych przez nich zleceń oraz godzin spędzonych na pracy.
  • Brak dostępu do wiedzy o wykorzystanych przez serwisantów częściach.
  • Serwisant otrzymując nowe zlecenie nie miał kompletu informacji w jednym miejscu przez co kontaktował się wielokrotnie z kierownikiem lub zapominał o wykonaniu niektórych czynności.

Co zyskasz wdrażając mobilny program do serwisu w Twoim przedsiębiorstwie?

  • Bazę urządzeń przypisanych określonym klientom, wraz z całą historią realizowanych zleceń.
  • Narzędzie do kompleksowej koordynacji pracy serwisantów.
  • Sposób na efektywne zarządzanie serwisem za pomocą aplikacji mobilnej.
  • Kompletną bazę wiedzy o zleceniach i klientach.
  • Możliwość sprawdzania poziomu realizacji poszczególnych zleceń.
  • System umożliwiający mierzenie rentowności podejmowanych działań.
  • Metodę sprawnego monitorowania rozliczeń.
  • Możliwość automatycznego tworzenia raportów z wykonanej usługi.
  • Narzędzie do weryfikowania zużytych części i zasobów w trakcie zlecenia.
  • System do rejestrowania przez serwisantów poświęconego na zlecenie czasu.
  • Obsługę podpisu elektronicznego w ramach potwierdzania realizacji poszczególnych etapów zlecenia.
  • Sprawną komunikację wewnątrz organizacji oraz na zewnątrz – z klientem.
  • Możliwość samodzielnego rejestrowania zleceń przez kontrahentów.

Prowadzisz serwis maszyn i urządzeń, na przykład serwis komputerowy?

Napisz do nas i uzyskaj dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu obsługi zleceń serwisowych!

Chcę wypróbować i sprawniej zarządzać zleceniami

Kluczowe funkcje oprogramowania dla menadżera serwisu

Oprogramowanie do serwisu to kompleksowe narzędzie, które za pomocą wielu różnych funkcji umożliwia efektywne zarządzanie zleceniami serwisowymi. Od błyskawicznego tworzenia zleceń i wydajnego zarządzania nimi, przez gromadzenie wiedzy o klientach i serwisowanych urządzeniach oraz wsparcie kalendarza i harmonogramu zleceń, aż po narzędzia wspierające ofertowanie i fakturowanie – przedstawiamy niektóre z kluczowych funkcji naszego programu do prowadzenia zleceń serwisowych.

Efektywne zarządzanie zleceniami

Nasze programy do serwisu pozwalają na sprawne i efektywne zarządzanie wszelkiego typu zleceniami, takimi jak np. serwis urządzeń, instalacje, przeglądy, reklamacje oraz wiele innych. Z łatwością możesz za jego pośrednictwem obsłużyć wiele własnych rodzajów procesu, posiadających różne etapy, atrybuty czy numerację. Dzięki uporządkowaniu zgodnie z typami i odpowiednim dostosowaniu karty danego zlecenia do specyfiki procesu w Twojej firmie, osiągnie ona jeszcze lepsze wyniki efektywności.

Panel do zarządzania zleceniami to świetny sposób na usprawnione planowanie i delegowanie pracy w zespole, monitorowanie aktualnego przepływu, poziomu oraz czasu realizacji poszczególnych zleceń, upłynnienia komunikacji dzięki powiązanym wiadomościom wewnętrznym oraz weryfikowania historii zmian na karcie zlecenia serwisowego.

Zarządzanie usługami - tablica zleceń - widok kanban w programie do serwisu.

Baza wiedzy o serwisowanych urządzeniach

W programie do serwisu maszyn i urządzeń z łatwością stworzysz spójną i kompleksową bazę danych obejmującą wszystkie serwisowane przez Twoją firmę maszyny i urządzenia. Każdy z produktów przypisany może zostać do indywidualnego klienta i posiadać swój własny, unikatowy numer. Karta produktu serwisowanego obejmie również cały jego opis, wraz z techniczną specyfikacją i wszystkimi dodatkowymi atrybutami. Znajdziesz w niej również wszystkie zlecenia powiązane z daną maszyną, które zostały dotychczas względem niej wykonane lub też zostały zaplanowane na przyszłość.

Program do serwisu pozwoli Ci na użycie dowolnych kryteriów w opisywaniu serwisowanych produktów – w karcie danego produktu znajdą się dzięki temu wszystkie informacje istotne w przypadku wykonywania usługi serwisowej. Wbudowana wyszukiwarka systemu umożliwi również szybkie dotarcie do wszystkich potrzebnych danych i informacji.

Panel produktu serwisowanego w programie do zarządzania usługami.

Kalendarz zleceń i koordynacja pracy

Program do obsługi serwisu to ergonomiczne narzędzie, które pozwoli Ci na holistyczne zarządzanie kalendarzem zleceń. Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz lepiej koordynować pracę serwisantów? Dzięki współdzielonym kalendarzom możesz jako kierownik: wyświetlić wszystkie zaplanowane zlecenia dowolnych pracowników i sprawdzić obłożenie danej osoby zleceniami lub znaleźć serwisanta, który ma czas by podjąć dany serwis. Możesz także zweryfikować które ze zleceń już są w realizacji i na jakim znajdują się etapie oraz tworzyć nowe zlecenia swoim pracownikom. Wiemy, że typy zleceń mogą znacznie się między sobą różnić (tak jak np. serwis urządzeń od przeglądu czy instalacji). System pozwala więc definiować wszystkie pola informacji, które dla danego serwisu są niezbędne, dzięki czemu Twoi serwisanci otrzymają jedynie te dane, które faktycznie im się przydadzą.

Zarządzania usługami - kalendarz do organizacji działań.

Podczas delegowania zleceń serwisantom masz stały dostęp do ich kalendarzy i już zleceń, które już zostały zaplanowane. Po przypisaniu pracownika do danego zlecenia pojawi się ono jednocześnie w jego aplikacji mobilnej oraz na tablicy Kanban w pełnej wersji systemu (dostępnej z poziomu przeglądarki internetowej).

Zobacz więcej funkcji

Chcesz bezpłatnie wypróbować system do serwisu w Twoim biznesie?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu

Chcę wypróbować i sprawniej zarządzać zleceniami

Co wyróżnia nasze programy do efektywnego zarządzania serwisem?

Mobilność – zarządzanie zleceniami serwisowymi dostępne jest w aplikacji mobilnej i w każdym urządzeniu z Internetem
Integrowalność – oferujemy szereg integracji ze wszystkimi najpopularniejszymi systemami ERP
Elastyczność – szeroki zakres możliwości samodzielnej konfiguracji systemu
Rozwojowość – możliwość rozbudowy programu o moduł CRM lub B2B, a także sprawne przejście na rozwiązanie dedykowane

Czym różni się Serwis Planner od Aura Business? Jak wdrożyć program odpowiedni dla Twojej firmy?

Serwis Planner jest gotowym narzędziem o wielu możliwościach, kompleksowo wspierającym obsługę pracy serwisu. Nie oznacza to jednak, że nie można go odpowiednio skonfigurować w zależności od specyfiki funkcjonowania danej firmy – rozwiązanie sprawdza się bowiem w wielu branżach. Nie ma znaczenia, czy zarządzasz serwisem maszyn lub urządzeń, świadczysz usługi w zakresie PPOŻ czy prowadzisz serwis komputerowy – elastyczność naszego rozwiązania pozwoli na dopasowanie go do potrzeb Twojej firmy, zwiększając tym samym wygodę użycia i gwarantując proste prowadzenie serwisu.

Aura Business to nasze największe rozwiązanie, które przeznaczone jest dla dużych firm lub tych, które działają w niszowych branżach i mają niestandardowe potrzeby. System stawia na elastyczność, dopasowanie i możliwość rozbudowy programu. Nie jest to wyłącznie narzędzie wspierające efektywne zarządzanie zleceniami serwisowymi. Aura Business to dedykowane oprogramowanie, które wspiera sprzedaż, marketing i zarządzanie usługami. Wiemy jednak, że nasi klienci mogą chcieć korzystać tylko z niektórych oferowanych przez nas modułów lub też z zupełnie nowych, dlatego to klient decyduje o ostatecznym kształcie rozwiązania. W ten sposób zostaje ono idealnie dostosowane do potrzeb danego biznesu.

Zarządzanie usługami - Aura Business - dedykowany program do serwisu.

Nie wiesz, jakie rozwiązanie sprawdzi się najlepiej w Twojej firmie? Zastanawiasz się, do jakiego stopnia możemy dostosować oprogramowanie do indywidualnych potrzeb? a może po prostu potrzebujesz pomocy w samodzielnej konfiguracji systemu? Napisz do nas – szerzej omówimy każdy z naszych systemów i wesprzemy Cię w wyborze odpowiedniego rozwiązania dla Twojego biznesu.

Nagrywamy dla Ciebie – dzielimy się doświadczeniem

W zespole Questy nie boimy się żadnych wyzwań i ekscytujących zadań. Jednym z nich było również występowanie przed kamerą w ramach nagrywanych przez nas vlogów. :) Materiały, które tworzymy w zakresie pracy z programem do serwisu obejmują tematykę szeroko rozumianego efektywnego zarządzania serwisem online. Oto wiedza i doświadczenie, które zdobywaliśmy przy wdrażaniu w firmach programów do serwisu przez kilkanaście lat.

Serwis maszyn i urządzeń a zlecenia cykliczne: Jak nimi zarządzać?

Pierwszy z naszych filmów dotyczących efektywnego zarządzania pracą serwisu poświęcony jest zleceniom cyklicznym. Jak sprawnie nimi zarządzać? Co zrobić, by nie zapominać o planowanych przeglądach, które powinieneś wykonać u swojego klienta?

W tym ponad 20-minutowym materiale Marta Kaźmierska, Business Development Manager w Questy, udziela odpowiedzi na wszystkie te i wiele innych pytań. Obejrzyj ten odcinek i dowiedz się, jak zapanować nad cyklicznymi zleceniami w Twojej firmie.

7 problemów Twojego serwisu – jak je rozwiązać?

Z pewnością wiesz, że prowadzenie zleceń serwisowych oraz zarządzanie serwisantami wiążą się z wieloma problemami. Nasi klienci często skarżą się na chaos i problemy z porządkowaniem i koordynacją pracy w serwisie, automatyzacją poszczególnych procesów firmy czy nieefektywną komunikacją.

Wojciech Nosal, Business Development Manager w Questy, omawia siedem takich najczęstszych problemów i przedstawia praktyczne rozwiązania, które pomogą je wyeliminować. Od karty kontrahenta i bazy urządzeń, aż po generowanie protokołów serwisowych i aplikację mobilną – dowiedz się, jak jeszcze lepiej możesz zarządzać Twoim serwisem.

Mobilny serwisant – jak oprogramowanie dla serwisu pomoże mu w pracy?

Twoi serwisanci pracują w terenie, ale brakuje im aktualnych i szczegółowych informacji o zadaniach do wykonania? Chcesz, aby obsługa klientów przebiegała jeszcze sprawniej, a oni sami działali szybciej i efektywniej? Może to czas na wdrożenie nowoczesnego narzędzia IT! Poznaj program serwisowy z aplikacją do obsługi zleceń i zautomatyzuj zarządzanie pracą swojego zespołu!

Chcesz bezpłatnie wypróbować system do serwisu w Twoim biznesie?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu

Chcę wypróbować i sprawniej zarządzać zleceniami
  • O Questy
  • Kariera
  • Dla partnera
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie projektów

Questy

ul. Głogowska 31/33

60-702 Poznań

+48 506 504 540