Sprzedaż B2B – docieraj do klientów hurtowych online

Zwiększ sprzedaż i popraw wyniki swojej firmy

Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak ważne w hurtowej sprzedaży B2B jest zapewnienie kontrahentom najwyższej klasy obsługi. To właśnie od ich indywidualnego doświadczenia zależy cała Wasza przyszła relacja biznesowa oraz konkurencyjność Twojej firmy na rynku. Platforma sprzedażowa B2B to narzędzie skupione na kompleksowym wsparciu całego procesu sprzedaży hurtowej, które nie tylko usprawnia komunikację z klientem i automatyzuje sprzedaż firmy, ale również pomaga handlowcom wykonywać ich pracę jeszcze lepiej.

Wiemy, że firmy znajdujące się na różnych etapach rozwoju potrzebują innych rozwiązań, dlatego w obszarze automatyzacji sprzedaży stworzyliśmy dwa różne systemy do sprzedaży B2B. Pierwszy z nich to gotowy, prosty i szybki we wdrożeniu system, który odpowiada na standardowe problemy i potrzeby firm zajmujących się sprzedażą hurtową (Automico B2B). Drugi z nich jest rozwiązaniem dedykowanym, które poza platformą sprzedażową B2B może dostarczyć wiele innych możliwości, pozwalających na kompleksową samoobsługę klienta biznesowego, jak i zarządzanie całym przedsiębiorstwem (Aura Business). Najważniejszą cechą obu tych systemów do sprzedaży B2B jest ich elastyczność, a naszą – doświadczenie w realizacji projektów dla wielu firm w różnych branżach.

System do sprzedaży B2B – Automico B2B

Na rynku rozwiązań informatycznych działamy już od 2002 roku, wszechstronnie wspierając zarówno sektor małych i średnich przedsiębiorstw, jak i duże firmy działające w wielu krajach. Dzięki wsłuchiwaniu się w potrzeby naszych klientów oraz skupieniu na dostarczaniu elastycznych rozwiązań, jesteśmy w stanie nieustannie rozwijać nasze systemy do sprzedaży B2B i stale podwyższać ich jakość. Zdajemy sobie również sprawę, że to platforma sprzedażowa powinna dopasować się do przedsiębiorstwa, a nie ono do niej. Wszystko to umożliwia nam dostarczanie rozwiązań B2B dostosowanych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa, które zajmuje się sprzedażą hurtową lub pragnie rozszerzyć swoją działalność również o ten segment.

Nasze systemy do sprzedaży B2B rozwiązują wszystkie najważniejsze problemy występujące w sprzedaży hurtowej:

  • Konieczność ręcznego gromadzenia zamówień od klientów.
  • Manualne dodawanie zamówień do systemu ERP, powodujące występowanie błędów.
  • Chaos i brak uporządkowania w obszarze zamówień.
  • Konieczność indywidualnego informowania kontrahentów o cenach i rabatach.
  • Problemy z obsługą kontaktów długookresowych.
  • Niespójność procesu obsługi zapytań ofertowych oraz negocjowania cen.
  • Zajmujące wiele czasu ofertowanie klientów końcowych.
  • Brak możliwości składania zamówień przez klientów poza godzinami pracy firmy.
  • Długotrwała obsługa pojawiających się zapytań ofertowych.
  • Czasochłonne i skomplikowane tworzenie raportów.
  • Problemy ze sprawnym udostępnianiem klientom dokumentów handlowych.
  • Nieefektywna komunikacja wewnątrz firmy oraz z kontrahentami.

Niektóre z korzyści wynikających z wdrożenia systemu do sprzedaży B2B w firmie:

  • Możliwość prowadzenia sprzedaży B2B i B2C za pomocą jednego systemu.
  • Zautomatyzowanie obsługi kontrahentów i wyposażenie ich w funkcjonalny system do samoobsługi.
  • Stały dostęp klientów do kompletnej, aktualnej oferty produktowej oraz indywidualnych cen.
  • Krótszy czas obsługi wielu różnych procesów działu handlowego.
  • Dostęp do szeregu funkcji wspierających promowanie i eksponowanie produktów.
  • Automatyzacja w zakresie przekazywania informacji o rozliczeniach.
  • Automatyczna integracja kluczowych danych i dokumentów pomiędzy systemem do sprzedaży B2B a programem ERP.
  • Oszczędność czasu i energii pracowników oraz zauważalnie niższy koszt obsługi klienta.
  • Pakiet automatycznych zestawień i raportów, które wspierają analizy sprzedażowe.
  • Możliwość sprawnej obsługi popularnych w B2B kredytów kupieckich.

Chcesz bezpłatnie wypróbować system do sprzedaży B2B w Twoim biznesie?

Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj dostęp do Twojej własnej, darmowej 30-dniowej wersji próbnej systemu do sprzedaży B2B

Chcę wypróbować system do sprzedaży B2B

Najważniejsze funkcje naszych systemów do sprzedaży B2B

Głównym zadaniem dobrego systemu do sprzedaży B2B jest czuwanie nad wszystkimi procesami handlowymi związanymi z obsługą wielu różnych partnerów biznesowych – producentów, dostawców, hurtowników oraz sieci detalistów. Rozwiązanie oferuje wsparcie na etapie całego procesu, od stwierdzenia zapotrzebowania i określenia możliwości współpracy, przez ofertowanie i dobór odpowiednich produktów, aż po samo składanie zamówienia i jego realizację w platformie sprzedażowej. Przedstawiamy najważniejsze z funkcji, które posiada system do sprzedaży B2B w ramach naszego rozwiązania.

Spersonalizowana oferta produktowa

Zapewnienie kontrahentom stałego dostępu do pełnej oferty produktowej to podstawowa funkcjonalność platformy sprzedażowej B2B, która umożliwia realizowanie celów handlowych. Dzięki nowoczesnemu interfejsowi systemu do sprzedaży B2B możesz przedstawiać wszystkie informacje o produktach w sposób jak najlepiej dopasowany do Twojego biznesu.

Z łatwością wyróżnij swoją ofertę za pomocą list i znaczników, dzięki którym możesz pogrupować produkty wskazując, na przykład, na te najbardziej popularne, objęte promocją lub będące nowością w Twoim sklepie. Nad standardową kartoteką produktów w platformie sprzedażowej możesz dodatkowo umieścić atrakcyjny panel wyświetlający wszystkie promowane towary, dzięki czemu skupisz uwagę swoich klientów tam, gdzie jest to najistotniejsze.

Karta produktu w systemie do sprzedaży B2B

Kluczowym elementem spersonalizowanej oferty produktowej jest również definiowanie indywidualnych cenników i rabatów dla klientów, zgodnie z Waszymi wspólnymi ustaleniami. Zachowasz dzięki temu spójność komunikacji i odpowiednio zadbasz o relacje z kontrahentami Twojej firmy.

Panel kontrahenta B2B

To pulpit, który Twoi klienci biznesowi ujrzą tuż po zalogowaniu się do platformy sprzedażowej B2B. Pozwala on na wyświetlanie w jednym miejscu wszystkich najważniejszych dla kontrahentów informacji: od produktów promowanych i banerów reklamowych, przez wszelkie dane dotyczące Waszej współpracy i statusy aktualnych zamówień.

Dzięki możliwości dowolnego konfigurowania wyglądu i zawartości, to Ty decydujesz, co znajdzie się na pulpicie kontrahentów i do jakich informacji będą mieli oni dostęp za jego pośrednictwem. To świetny sposób na budowanie relacji z klientami poprzez udostępnianie im najświeższych informacji dotyczących Twojego systemu do sprzedaży B2B i znajdującej się w nim oferty produktowej.

Panel kontrahenta w systemie do sprzedaży B2B

Oferta dla klientów B2C i oferta bez zalogowania

System do sprzedaży B2B jest ergonomicznym rozwiązaniem skupionym na klientach biznesowych, które jednak umożliwia również docieranie do klientów indywidualnych. Nowoczesna i w pełni responsywna platforma sprzedażowa B2B umożliwi Ci zarządzanie wyglądem Twojego sklepu w taki sposób, by inaczej wyświetlał się on klientom biznesowym, a inaczej – detalicznym. Z łatwością możesz dzięki temu, na przykład, ukryć ceny wszystkim niezalogowanym klientom lub dowolnie ustawiać proces płatności online.

Dowolnie konfigurowalna oferta dostępna bez zalogowania pozwoli na docieranie do nowych grup klientów oraz poszerzanie działalności przedsiębiorstwa. Za jej pośrednictwem podniesiesz również zadowolenie obecnych kontrahentów, którzy czasem potrzebują szybkiej możliwości podglądu kartoteki produktów bez konieczności logowania się w systemie do sprzedaży B2B.

Panel klienta niezalogowanego w systemie sprzedażowym B2B
Zobacz więcej funkcji

Chcesz bezpłatnie wypróbować system do sprzedaży B2B w Twoim biznesie?

Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj dostęp do Twojej własnej, darmowej 30-dniowej wersji próbnej systemu do sprzedaży B2B

Chcę wypróbować system do sprzedaży B2B

Co wyróżnia nasze platformy sprzedażowe B2B?

Brak limitów w zakresie produktów, kontrahentów i zamówień
Szerokie możliwości integracji z programami ERP
Szybkość wdrożenia, profesjonalna opieka posprzedażowa i szkolenia
Opcja rozbudowy systemu do rozwiązania dedykowanego

Czym różni się Automico B2B od Aura Business? Kto z nich skorzysta?

Automico B2B to gotowa i prosta platforma sprzedażowa B2B, która zautomatyzuje całą sprzedaż Twojego przedsiębiorstwa. Umożliwi ona Twoim klientom samodzielne zakupy przez 24h/7 dni w tygodniu oraz obniży koszty komunikacji z klientem. Twoi kontrahenci będą mieli dostęp do atrakcyjnej i aktualnej oferty produktowej, informacjach o fakturach i rozliczeniach, promocjach czy indywidualnych warunkach handlowych. System do sprzedaży B2B współpracuje z programami handlowo-magazynowymi. Najczęstszymi klientami tego obszaru są firmy sektora MŚP oraz większe przedsiębiorstwa, które chcą rozpocząć współpracę od natychmiastowego wdrożenia gotowego rozwiązania i stopniowo je rozwijać w kierunku dedykowanego systemu Aura Business.

Aura Business to znacznie większe, komplementarne dla ERP narzędzie wsparcia sprzedaży, marketingu i zarządzania usługami. Posiada ogromne możliwości związane indywidualną konfiguracją i integracjami. System do sprzedaży B2B w tym zakresie przeznaczony jest dla firm, które mają niestandardowe potrzeby. Aura Business to jednak nie tylko rozwiązanie e-commerce. System posiada wiele innych modułów, które możemy dostosować do Twojej firmy i które pozwolą na kompleksowe zarządzanie całym Twoim biznesem.

Chętnie dzielimy się wiedzą – tworzymy materiały dla Ciebie

Jako doświadczony zespół nie boimy się wyzwań, wśród których znalazło się również wystąpienie przed kamerą dla szerszej publiki. :) Tworzymy materiały traktujące o szeroko rozumianym zagadnieniu efektywnej sprzedaży hurtowej online – chcemy podzielić się zdobywanym latami doświadczeniem i wiedzą o systemach do sprzedaży B2B, by potencjalnie poszerzyć również i Twój zasób informacji i zainspirować Cię do dalszego rozwoju Twojej organizacji. Oto niektóre z naszych treści, które mogą Ci pomóc w sprzedaży hurtowej online.

Co to jest platforma B2B?

Pierwszy z naszych materiałów wideo poświęconych systemom do sprzedaży B2B, omawiający podstawowe zagadnienie: czym właściwie jest platforma B2B oraz jaka jest jej funkcjonalność? Które z funkcji systemu do sprzedaży hurtowej online mogą pomóc w efektywnym wsparciu działań handlowych oraz co warto wiedzieć przed dokonaniem wyboru takiej platformy?

Na wszystkie te pytania odpowiada Joanna Cieluch, Marketing Manager w Questy. Obejrzyj już teraz i poznaj wszystkie niezbędne informacje dotyczące tego typu rozwiązań.

5 kroków skutecznego wdrożenia platformy B2B

Jeżeli znasz już wszystkie kluczowe informacje dotyczące systemu do sprzedaży B2B oraz wybrałeś już platformę, którą chcesz wdrożyć w Twojej firmie, warto, abyś poznał pięć kroków, które zmaksymalizują szansę na udane przeprowadzenie takiego wdrożenia. Sam zakup nie gwarantuje bowiem sukcesu, a przysposobienie systemu do sprzedaży B2B w firmie często wiąże się z wieloma wyzwaniami dla pracowników, klientów oraz samego przedsiębiorstwa.

Szerzej temu zagadnieniu przygląda się Marta Kaźmierska, Business Development Manager w Questy, która odpowiada za wdrożenia systemu Automico B2B.

Integracja B2B z ERP: Dlaczego warto integrować B2B z ERP

Nasze systemy do sprzedaży B2B oferują szereg integracji z wszystkimi popularnymi na rynku programami handlowo-magazynowymi, w tym z oprogramowaniami: Subiekt GT, Subiekt NEXO, Symfonia ERP, WAPRO ERP, Comarch Optima, Comarch ERP XL, Navireo czy Enova. W przypadku rozwiązania dedykowanego zakres ten jest znacznie większy, obejmując dodatkowo na przykład SAP ERP, Microsoft Dynamics, Exact ERP, Streamsoft i wiele innych. Obsługujemy również interfejs programowania aplikacji API i nieustannie tworzymy nowe integracje – nie przejmuj się więc, jeżeli wśród listy integracji nie znalazłeś programu używanego w Twojej firmie.

Piotr Szudrzyński, Business Devepolment Manager w Questy, przedstawia przebieg samego procesu integracji oraz omawia zakres wymiany danych i dokumentów pomiędzy systemami.

Chcesz bezpłatnie wypróbować system do sprzedaży B2B w Twoim biznesie?

Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj dostęp do Twojej własnej, darmowej 30-dniowej wersji próbnej systemu do sprzedaży B2B

Chcę wypróbować system do sprzedaży B2B
  • O Questy
  • Kariera
  • Dla partnera
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie projektów

Questy

ul. Głogowska 31/33

60-702 Poznań

+48 506 504 540