Aplikacja CRM: ułatwiona praca w terenie
W kolejnej odsłonie naszego vloga o zarządzaniu za pomocą systemu CRM pochylimy się nad zasugerowanym przez Was tematem zdalnej pracy na tym rozwiązaniu. W jaki sposób możesz pracować na naszym systemie, jeżeli jesteś na wyjeździe poza firmą? Drogi są dwie - albo aplikacja CRM, albo wykorzystanie jego odpowiednio skonfigurowanej wersji webowej. W obu przypadkach wykorzystać można tablety i smartfony.
Tak więc, przebywając poza biurem i korzystając ze wspomnianych urządzeń, mamy dwie opcje - możemy pracować przy użyciu normalnej, przeglądarkowej wersji naszego systemu (która automatycznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu) lub specjalnej aplikacji mobilnej łączącej się z CRM. Oba te rozwiązania są nieco inne, co pokrótce wyjaśnimy poniżej.
Nowoczesny system CRM dostępny w przeglądarce
Najpierw responsywna wersja webowa systemu. Umożliwia ona korzystanie z dokładnie tych samych funkcji i możliwości, jak ma to miejsce w przypadku pracy na komputerze. Najpoważniejsza różnica sprowadza się właściwie głównie do rozmiaru wyświetlanych elementów systemu, które automatycznie dostosowują się do wielkości używanego ekranu.
Dobrym sposobem na ułatwienie sobie pracy z tą wersją systemu, warto umieścić na swoim pulpicie skrót do internetowego adresu CRM. W dłuższej perspektywie wpłynie to na znaczną oszczędność czasu, bowiem nie będzie trzeba za każdym razem wpisywać wspomniany adres ręcznie. Wystarczy jedno kliknięcie na pulpicie, aby znaleźć się w systemie. Zależnie od tego, czy nasze urządzenie działa w środowisku Android czy iOS, taki skrót konfiguruje się nieco inaczej. Wszelkie niezbędne informacje znajdziecie pod poniższymi linkami:
Konfiguracja w Androidzie
Konfiguracja w iOS
W wersji responsywnej system CRM nie został w żaden sposób ograniczony i umożliwia korzystanie z pełni swoich funkcji. Wszystkie zdefiniowane wcześniej raporty i zestawienia są dostępne również i tutaj, tak samo jak historia współpracy z klientem i pozostałe, stosowane w codziennej pracy funkcje. W celu ułatwienia sobie pracy na pomniejszonym pulpicie, warto go wcześniej odpowiednio przygotować - dbając o to, by znajdowały się na nim tylko najpotrzebniejsze dane. Dzięki temu będzie bardziej przejrzysty na mniejszym ekranie urządzenia przenośnego.
Chcesz korzystać z aplikacji mobilnej CRM?
Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM wraz aplikacją
Umów konsultację
Aplikacja CRM
Mobilna aplikacja CRM to drugi ze sposobów na dostęp do zebranych w systemie zasobów. Instalacja tego oprogramowania jest bardzo prosta - wystarczy je pobrać ze sklepów Google Play lub App Store. Logowanie się do nich również nie jest skomplikowane - wystarczy podać internetowy adres systemu oraz odpowiednie hasło i login. Ukazujący się tuż po zalogowaniu pulpit oferuje przeniesienie do wersji webowej, dodanie nowej osoby do kontaktu, zlecenie nowego zadania lub skorzystanie z jednej z sekcji.
W sekcji kontaktów wyszukuje się konkretnych klientów oraz ich osoby kontaktowe. Można tutaj również szybko wybrać numer telefonu do konkretnego pracownika kontrahenta.
Sekcja zadań umożliwia zaś szybki podgląd zadań zaplanowanych na bieżący dzień lub tych zaległych, których jeszcze nie zdążyliśmy wykonać. W tym miejscu można również odznaczyć wykonanie jakiegoś zadania - aplikacja CRM wyśle tę informację do głównego systemu, gdzie będzie ona widoczna niemalże natychmiast.
Za pomocą powiadomień PUSH aplikacja CRM da również użytkownikom znać o nowej wiadomości w systemie. Może ponadto przekazywać do systemu informację o lokalizacji pracownika - o ile zezwolisz jej na to w ustawieniach.
Synchronizacja CRM z kalendarzem
Jeśli jesteś przyzwyczajony do pracy z wbudowaną w telefon aplikacją kalendarza, to mamy dobrą wiadomość - ją także możesz zsynchronizować z systemem CRM. Aby to zrobić, po prostu skonfiguruj połączenie między aplikacjami za pomocą protokołu CalDAV - nasz dział techniczny z przyjemnością podpowie Ci, jak to zrobić. Wystarczy się z nami skontaktować, a prześlemy Ci odpowiednie instrukcje.
Na zakończenie
Nasza aplikacja CRM jest praktyczną pomocą dla każdego, kto podróżuje służbowo i często pracuje poza siedzibą firmy. Głównymi jej zaletami są przejrzystość, szybkość i łatwość w obsłudze. Jeśli masz nieco więcej czasu potrzebujesz bogatszego zestawu opcji - nie ma problemu, webowa wersja systemu CRM dostosuje się do Twojego urządzenia przenośnego.
Chcesz korzystać z aplikacji mobilnej CRM?
Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM wraz aplikacją
Umów konsultację