Aplikacja CRM: ułatwiona praca w terenie

W kolejnej odsłonie naszego vloga o zarządzaniu za pomocą systemu CRM pochylimy się nad zasugerowanym przez Was tematem zdalnej pracy na tym rozwiązaniu. W jaki sposób możesz pracować na naszym systemie, jeżeli jesteś na wyjeździe poza firmą? Drogi są dwie - albo aplikacja CRM, albo wykorzystanie jego odpowiednio skonfigurowanej wersji webowej. W obu przypadkach wykorzystać można tablety i smartfony.

Tak więc, przebywając poza biurem i korzystając ze wspomnianych urządzeń, mamy dwie opcje - możemy pracować przy użyciu normalnej, przeglądarkowej wersji naszego systemu (która automatycznie dostosowuje się do rozmiaru ekranu) lub specjalnej aplikacji mobilnej łączącej się z CRM. Oba te rozwiązania są nieco inne, co pokrótce wyjaśnimy poniżej.

Nowoczesny system CRM dostępny w przeglądarce

Najpierw responsywna wersja webowa systemu. Umożliwia ona korzystanie z dokładnie tych samych funkcji i możliwości, jak ma to miejsce w przypadku pracy na komputerze. Najpoważniejsza różnica sprowadza się właściwie głównie do rozmiaru wyświetlanych elementów systemu, które automatycznie dostosowują się do wielkości używanego ekranu.

Dobrym sposobem na ułatwienie sobie pracy z tą wersją systemu, warto umieścić na swoim pulpicie skrót do internetowego adresu CRM. W dłuższej perspektywie wpłynie to na znaczną oszczędność czasu, bowiem nie będzie trzeba za każdym razem wpisywać wspomniany adres ręcznie. Wystarczy jedno kliknięcie na pulpicie, aby znaleźć się w systemie. Zależnie od tego, czy nasze urządzenie działa w środowisku Android czy iOS, taki skrót konfiguruje się nieco inaczej. Wszelkie niezbędne informacje znajdziecie pod poniższymi linkami:

Konfiguracja w Androidzie
Konfiguracja w iOS

W wersji responsywnej system CRM nie został w żaden sposób ograniczony i umożliwia korzystanie z pełni swoich funkcji. Wszystkie zdefiniowane wcześniej raporty i zestawienia są dostępne również i tutaj, tak samo jak historia współpracy z klientem i pozostałe, stosowane w codziennej pracy funkcje. W celu ułatwienia sobie pracy na pomniejszonym pulpicie, warto go wcześniej odpowiednio przygotować - dbając o to, by znajdowały się na nim tylko najpotrzebniejsze dane. Dzięki temu będzie bardziej przejrzysty na mniejszym ekranie urządzenia przenośnego.

Chcesz korzystać z aplikacji mobilnej CRM?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM wraz aplikacją

Umów konsultację

Aplikacja CRM

Mobilna aplikacja CRM to drugi ze sposobów na dostęp do zebranych w systemie zasobów. Instalacja tego oprogramowania jest bardzo prosta - wystarczy je pobrać ze sklepów Google Play lub App Store. Logowanie się do nich również nie jest skomplikowane - wystarczy podać internetowy adres systemu oraz odpowiednie hasło i login. Ukazujący się tuż po zalogowaniu pulpit oferuje przeniesienie do wersji webowej, dodanie nowej osoby do kontaktu, zlecenie nowego zadania lub skorzystanie z jednej z sekcji.

W sekcji kontaktów wyszukuje się konkretnych klientów oraz ich osoby kontaktowe. Można tutaj również szybko wybrać numer telefonu do konkretnego pracownika kontrahenta.

Sekcja z zadaniami w aplikacji CRM

Sekcja zadań umożliwia zaś szybki podgląd zadań zaplanowanych na bieżący dzień lub tych zaległych, których jeszcze nie zdążyliśmy wykonać. W tym miejscu można również odznaczyć wykonanie jakiegoś zadania - aplikacja CRM wyśle tę informację do głównego systemu, gdzie będzie ona widoczna niemalże natychmiast.

Za pomocą powiadomień PUSH aplikacja CRM da również użytkownikom znać o nowej wiadomości w systemie. Może ponadto przekazywać do systemu informację o lokalizacji pracownika - o ile zezwolisz jej na to w ustawieniach.

Synchronizacja CRM z kalendarzem

Jeśli jesteś przyzwyczajony do pracy z wbudowaną w telefon aplikacją kalendarza, to mamy dobrą wiadomość - ją także możesz zsynchronizować z systemem CRM. Aby to zrobić, po prostu skonfiguruj połączenie między aplikacjami za pomocą protokołu CalDAV - nasz dział techniczny z przyjemnością podpowie Ci, jak to zrobić. Wystarczy się z nami skontaktować, a prześlemy Ci odpowiednie instrukcje.

Na zakończenie

Nasza aplikacja CRM jest praktyczną pomocą dla każdego, kto podróżuje służbowo i często pracuje poza siedzibą firmy. Głównymi jej zaletami są przejrzystość, szybkość i łatwość w obsłudze. Jeśli masz nieco więcej czasu potrzebujesz bogatszego zestawu opcji - nie ma problemu, webowa wersja systemu CRM dostosuje się do Twojego urządzenia przenośnego.

Chcesz korzystać z aplikacji mobilnej CRM?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM wraz aplikacją

Umów konsultację

  • O Questy
  • Kariera
  • Dla partnera
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie projektów

Questy

ul. Głogowska 31/33

60-702 Poznań

+48 506 504 540