Wdrożenie panelu B2B kluczem do usprawnienia procesu sprzedaży

Dlaczego warto rozważyć wdrożenie panelu B2B?

Powyższe pytanie zadaje sobie nie tylko wielu menedżerów działów handlowych. Tematem zainteresowani są także sami handlowcy, którzy we wdrożeniu panelu B2B poszukują szansy na uefektywnienie prowadzonych przez siebie działań.

Sprzedaż B2B jest bardzo charakterystycznym i unikalnym procesem, który wymaga dużego zaangażowania i uwagi całego zespołu sprzedażowego.

Prowadzenie takiego rodzaju sprzedaży wyróżnia się między innymi:

  • liczbą kontrahentów,
  • długoterminowością stosunków,
  • sposobem budowania relacji z klientami.

W jaki sposób realizować powyższe działania, a jednocześnie wzmacniać efektywność samego procesu sprzedażowego? – to kolejne pytanie, na które próbują odpowiedzieć zarządzający firmą.

Wśród wielu rozwiązań, które mogą przyczynić się do rozwoju działalności w formie B2B, oferowane jest, między innymi, wdrożenie panelu B2B.

Jeśli jesteś zainteresowany tematem i chciałbyś poszerzyć swoją wiedzę na temat platformy sprzedażowej oraz korzyści, które są z nią powiązane, zapraszamy do obejrzenia poniższego vloga lub przeczytania artykułu.

Czym właściwie jest panel B2B?

Panel B2B jest narzędziem, którego celem jest rozszerzenie lub przeniesienie sprzedaży hurtowej do sieci. Działalność stacjonarna, którą dotychczas prowadzi przedsiębiorstwo, może zostać zastąpiona bądź wsparta przez internetową platformę sprzedaży.

Strona główna w panelu B2B

Mimo iż celem wdrożenia panelu B2B jest wsparcie procesu sprzedażowego i poprawa osiąganych wyników, wiele firm nadal ma wątpliwości i obawia się funkcjonowania w oparciu o system informatyczny.

Każdy kto nie miał wcześniej styczności z platformą B2B, może sceptycznie spoglądać na możliwość jej wdrożenia. Rozwiązaniem jest szczegółowe zapoznanie się z mechanizmem funkcjonowania panelu B2B i dostrzeżenie korzyści wynikających z obecności przedsiębiorstwa w Internecie.

Istotą jest dokładne i przejrzyste przedstawienie zalet, które wynikają z wdrożenia panelu B2B. Poszczególne jego zalety odnoszone będą do konkretnych etapów procesu sprzedażowego. Takie postępowanie pozwoli na lepsze zrozumienie przydatności platformy B2B.

Chcesz bezpłatnie poznać panel B2B?

Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj dostęp do darmowej 30-dniowej wersji próbnej panelu B2B

Umów konsultację

Wdrożenie panelu B2B – sprzedaż dostosowana do Twojego klienta

Prowadząc działalność, która realizuje cele sprzedażowe, budowanie kontaktu z klientem jest elementem obowiązkowym i niezwykle istotnym. W przypadku, gdy nasz klient jest kontrahentem biznesowym, odgrywa to jeszcze większe znaczenie.

Relacje z klientem B2B tworzone i utrzymywane są w różnorodny sposób. Czasami wystarczy rozmowa telefoniczna lub wiadomość mailowa, ale zdarza się, że konieczny jest kontakt osobisty, który daje firmie przewagę nad konkurencją.

W przypadku przedsiębiorstw, które prowadzą działalność na szeroką skalę i nadal planują się rozwijać, kontaktów z klientami jest bardzo wiele. Trzeba znaleźć czas i personel, który zaopiekuje się odpowiednio bieżącą listą kontaktów. Potrzebni są także pracownicy, których zadaniem będzie poszukiwanie nowych odbiorców.

Aby mieć odpowiednią ilość czasu na powyższe, konieczna jest automatyzacja procesu sprzedażowego na innych jego etapach. Pomóc w tym może wdrożenie panelu B2B.

Kluczowym działaniem jest zaproszenie i zachęcenie swoich odbiorców do dokonywania zakupów z wykorzystaniem platformy. Handlowcy powinni przekazywać im swoją wiedzę o korzyściach, które wynikają z wdrożenia panelu B2B. Ważne by klienci wiedzieli, co oni sami mogą zyskać dzięki platformie.

Sprzedawaj oraz kupuj – kiedy i gdzie chcesz

Wdrożenie panelu B2B wiąże się z elastycznością czasową i lokalizacyjną. Jest to korzyść, którą można powiązać zarówno z klientem jak i sprzedawcą. Przedsiębiorstwo, które pragnie dokonać zakupu, może zrobić to w każdym momencie i z dowolnego miejsca na ziemi. Jednym koniecznym warunkiem jest dostęp do urządzenia z połączeniem internetowym.

Bądź na bieżąco

Kolejną zaletą wynikającą z wdrożenia panelu B2B jest nieustanna aktualność oferty. Prowadzenie działalności w formie stacjonarnej stwarza obowiązek ciągłego informowania o ofercie produktowej – cenie, stanie magazynowym czy rabatach. Taki sposób działania wiąże się z wyższymi wydatkami, ponieważ tradycyjne, papierowe dokumenty ofertowe i promocyjne szybko się dezaktualizują.

Wykorzystanie platformy B2B eliminuje konieczność ciągłego informowania i zmniejsza wydatki reklamowe. Wszystkie informacje o aktualnej ofercie zawarte są w panelu sprzedażowym, a klient ma do nich dostęp bez ograniczeń czasowych i lokalizacyjnych.

Oferta produktowa w panelu B2B

Dodatkowo istnieje możliwość personalizacji oferty, która jest niezwykle istotna w działalności B2B. Każdy klient może funkcjonować na podstawie innych warunków umownych. System uwzględnia tę kwestię i dopasowuje ofertę do danego kontrahenta.

Rozważ zapytania ofertowe Twoich klientów

Sprzedaż B2B różni się od typowej sprzedaży skierowanej do klienta indywidualnego. Negocjacje i zapytania ofertowe są w niej bowiem istotnymi elementami procesu sprzedażowego. Klienci chętnie negocjują cenę lub proszą o rabaty w przypadku większych zamówień.

Zapytania ofertowe w panelu B2B

Wdrożenie panelu B2B ułatwia prowadzenie negocjacji i zarządzanie zapytaniami ofertowymi. Automatyzacja sprawia, że czynności te są prostsze i bardziej uporządkowane, a dokumenty ofertowe przyczyniają się do tworzenia zamówień.

Dokumenty ofertowe w panelu B2B

Panel B2B to szybkie zakupy

Prowadzenie sprzedaży z wykorzystaniem platformy B2B to ogromna wygoda dla klienta.

Co zyskuje klient w związku z wdrożeniem panelu B2B?

  • dostęp do szczegółowych informacji o produkcie,
  • dowolne zarządzanie swoim zamówieniem,
  • możliwość zakupu bez konieczności kontaktu z handlowcem.
Panel B2B - szczegóły produktu

Jeżeli handlowiec nie musi być zaangażowany w sam zakup, może poświęcić swój czas na inne zadania, które znajdują się na liście jego obowiązków.

Dodatkowo może on monitorować za pomocą panelu B2B działania podejmowane przez klientów. Po pierwsze, może sprawdzić koszyki, które nie zostały zrealizowane. Jeżeli skontaktuje się z właścicielami tych koszyków, może dowiedzieć się, jakie są powody przerwania realizacji i rozwiązać ewentualne problemy.

Kolejnym elementem, który może zostać sprawdzony przez pracownika działu sprzedaży jest częstotliwość logowań klientów. Analiza dokonana na podstawie takich danych, może wyszukać klientów logujących się, których trzeba zachęcić do zakupu odpowiednim rabatem oraz tych, którzy się nie logują, i których należy przekonać do korzystania z samej platformy.

Raportowanie w panelu B2B

Wdrożenie panelu B2B z integracją ERP

Platformę B2B można zintegrować z systemem ERP. Służy to sprawnemu przepływowi dokumentacji sprzedażowej, do której dostęp ma zarówno klient i sprzedawca.

Wdrożenie panelu B2B umożliwia również dostęp do szeregu różnych raportów sprzedażowych. Analiza osiąganych wyników pozwala śledzić postępy, wyszukiwać trendy i sezonowość, co w efekcie przekłada się na poprawę procesu sprzedażowego.

Analiza sprzedaży w panelu B2B

Ponawianie zamówień

Klienci biznesowi bardzo często dokonują takich samych zakupów po kilka razy. Wdrożenie panelu B2B ma ułatwić im takie postępowanie. System informatyczny stwarza możliwość szybkiego ponawiania zamówień z wykorzystaniem odpowiedniego dokumentu sprzedażowego. Nie ma konieczności poszukiwania preferowanych produktów i zamawiania ich za pomocą koszyka zakupowego.

Klient Twojego klienta

Platforma B2B wyposażona jest w możliwość ofertowania klienta końcowego. Funkcja ta jest skierowana do odbiorców, którzy posiadają swoich własnych klientów.

Wdrożenie panelu B2B z opcją ofertowania klienta końcowego ma wpływ na relację z bezpośrednim klientem Twojego biznesu. Firma sprzedażowa, która wspiera swojego klienta w jego działaniach, zyskuje w odniesieniu do konkurencji.

Ofertowanie końcowe w panelu B2B

Podsumowanie

Wdrożenie panelu B2B to działanie, które może odmienić sposób prowadzenia biznesu. Wsparcie i automatyzacja, które są bezpośrednim wynikiem wykorzystania platformy, przyczyniają się do budowania trwałych relacji z klientem B2B.

Poprawa stosunków z kontrahentami to jedna z korzyści. Wśród efektów wdrożenia panelu B2B można wyróżnić także:

  • wzrost sprzedaży,
  • obniżenie kosztów obsługi klienta,
  • kontrola procesu sprzedażowego,
  • automatyzacja podejmowanych działań.

Wdrożenie platformy B2B to szansa na dalszy rozwój działalności biznesowej. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o działalności platformy sprzedażowej – zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania czy też po prostu porozmawiamy o wykorzystanie panelu B2B w Twojej firmie.

Chcesz bezpłatnie poznać panel B2B?

Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj dostęp do darmowej 30-dniowej wersji próbnej panelu B2B

Umów konsultację

Polecamy również:

  • O Questy
  • Kariera
  • Dla partnera
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie projektów

Questy

ul. Głogowska 31/33

60-702 Poznań

+48 506 504 540