Odkryj potencjał panelu B2B dla efektywnej sprzedaży online
Dlaczego warto rozważyć wdrożenie panelu B2B?
Powyższe pytanie zadaje sobie nie tylko wielu menedżerów działów handlowych zajmujących się procesem sprzedaży produktów online. Tematem zainteresowani są także sami handlowcy, którzy we wdrożeniu dedykowanej platformy B2B poszukują szansy na zwiększenie efektywności prowadzonych przez siebie działań w zakresie obsługi zamówień klientów.
Prowadzenie kanału sprzedaży i obsługa klientów biznesowych online to charakterystyczne i unikalne procesy, które wymagają dużego zaangażowania i uwagi całego zespołu handlowego.
Proces obsługi sprzedaży hurtowej takiego rodzaju wyróżnia się między innymi:
- liczbą oczekujących obsługi klientów biznesowych,
- długoterminowością stosunków,
- sposobem procesu obsługi klienta i prezentacji oferty produktowej.
W jaki sposób realizować powyższe działania z gotową platformą B2B, a jednocześnie wzmacniać efektywność procesu sprzedaży? – to kolejne pytanie, na które próbują odpowiedzieć zarządzający firmą. Szczególnie, że nie wszystkie dostępne na rynku rozwiązania oferują transakcje bez prowizji.
Wśród wielu rozwiązań i kluczowych możliwości platformy, które mogą przyczynić się do rozwoju działalności warto rozważyć, między innymi, wdrożenie panelu klienta B2B.
Jeśli jesteś zainteresowany obsługą panelu klienta B2B i chciałbyś poszerzyć swoją wiedzę na temat dedykowanej platformy B2B oraz poznać korzyści platformy, zapraszamy do obejrzenia poniższego vloga lub przeczytania artykułu.
Zainteresowały Cię możliwości platformy wyposażonej w panel B2B?
Napisz do nas i uzyskaj dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji gotowej platformy B2B
Umów konsultację
Co to jest dedykowany panel B2B i w jaki sposób usprawnia proces obsługi klienta?
Panel klienta B2B jest narzędziem, którego celem jest zapewnienie możliwości sprzedaży produktów online. Oznacza to, że działalność stacjonarna, którą dotychczas prowadzi przedsiębiorstwo, może zostać zastąpiona bądź wsparta przez najważniejsze funkcje platformy sprzedaży hurtowej.
Mimo iż celem wdrożenia panelu klienta B2B jest automatyzacja procesu sprzedaży online, umożliwienie samoobsługi klienta, a długofalowo – zwiększenie sprzedaży, wiele firm nadal ma wątpliwości i obawia się funkcjonowania w oparciu o system handlowy.
Każdy kto nie miał wcześniej styczności z systemem sprzedaży internetowej, może sceptycznie spoglądać na możliwość udanego wdrożenia platformy. Rozwiązaniem jest szczegółowe zapoznanie się funkcjami dobrej platformy dedykowanej firmom takim jak Twoja i dostrzeżenie możliwości oferowanych przez platformę wynikających z obecności w Internecie.
Przy wyborze platformy sprzedaży hurtowej istotne jest dokładne i przejrzyste przedstawienie zalet, które wynikają z udanego wdrożenia platformy. Poszczególne korzyści platformy odnoszone będą do konkretnych etapów procesu handlowego. Takie postępowanie pozwoli lepiej zrozumieć jak przydatna jest możliwość sprzedaży produktów online czy samoobsługi klienta 24h/7 dni w tygodniu.
Udane wdrożenie platformy dedykowanej firmom MŚP – skorzystają także partnerzy biznesowi
Prowadząc działalność, która realizuje procesy biznesowe, sprawna obsługa klientów biznesowych i budowanie relacji są obowiązkowe i niezwykle istotne. W przypadku, gdy klienci to nasi partnerzy biznesowi, odgrywa to jeszcze większe znaczenie.
Nowi klienci tworzą i utrzymują relacje w różnorodny sposób. Czasami wystarczy rozmowa telefoniczna lub wiadomość mailowa (jeśli klient zna katalog produktów), ale zdarza się, że konieczny jest kontakt osobisty, który daje firmie obsługującą ten proces zakupowy przewagę nad konkurencją.
W przypadku przedsiębiorstw, które prowadzą procesy handlowe na szeroką skalę i nadal planują się rozwijać, nowi klienci i kontakty z nimi stanowią bardzo dużą grupę. Trzeba znaleźć czas i stworzyć zespół handlowy, który zaopiekuje się odpowiednio bieżącą listą kontaktów. W celu zwiększenia produktywności potrzebni są także pracownicy, których zadaniem będzie rozwijanie kanału sprzedaży i poszukiwanie nowych odbiorców.
Aby mieć odpowiednią ilość czasu na powyższe, konieczna jest automatyzacja procesu sprzedaży na innych jego etapach. Pomóc w tym może dedykowany panel klienta B2B.
Kluczowym działaniem jest zaproszenie i zachęcenie swoich odbiorców do składania zamówień z wykorzystaniem gotowej platformy B2B. Handlowcy powinni przekazywać im swoją wiedzę o korzyściach platformy i kluczowych możliwościach platformy. Ważne też, by klienci wiedzieli, co oni sami mogą zyskać dzięki funkcjom platformy i co daje im możliwość składania zamówień online.
System sprzedaży internetowej – szybkie zamówienia kiedy i gdzie chcesz
Wdrożenie dedykowanego panelu B2B wiąże się z elastycznością czasową i lokalizacyjną sprzedaży B2B. Możliwość sprzedaży produktów w ten sposób to jedna z funkcji platformy handlowej, którą można powiązać zarówno z klientem jak i sprzedawcą. Przedsiębiorstwo, które pragnie dokonać szybkiego zamówienia, ma dostęp do oferty produktowej w każdym momencie i z dowolnego miejsca na ziemi. Jednym koniecznym warunkiem jest zaproszenie do systemu handlowego i możliwości oferowanych przez platformę sprzedaży online oraz urządzenie z połączeniem internetowym.
Funkcje dobrej platformy – bądź na bieżąco
Kolejną zaletą wynikającą z wdrożenia gotowej platformy B2B jest dostęp do oferty produktowej, która jest nieustannie aktualna. Proces obsługi klienta w formie stacjonarnej stwarza obowiązek ciągłego informowania o katalogu produktów – cenie, stanie magazynowym czy rabatach. Taki sposób działania wiąże się z wyższym kosztem obsługi klientów i czasem obsługi zamówień, ponieważ tradycyjne, papierowe dokumenty ofertowe i promocyjne szybko się dezaktualizują.
Automatyzacja sprzedaży hurtowej z dedykowaną platformą B2B eliminuje konieczność ciągłego informowania o indywidualnej ofercie i zmniejsza wydatki reklamowe. Wszystkie informacje zawarte są w panelu sprzedażowym, a klient ma dostęp do oferty produktowej bez ograniczeń czasowych i lokalizacyjnych. Komunikator B2B to także dobry sposób na dostarczenie mu danych o promocjach i powiadomienia np. o przedawnionych fakturach.
Dodatkowo istnieje możliwość stworzenia indywidualnej oferty (personalizacji), która jest niezwykle istotna w sprzedaży internetowej B2B. Każdy klient ma możliwość składania zamówień na podstawie innych warunków umownych. Najważniejsze funkcje dobrej platformy uwzględniają tę kwestię procesu zakupowego i dopasowują ofertę do danego kontrahenta.
Obsługa zamówień klientów – zapytania ofertowe
System sprzedaży B2B różni się od typowych procesów handlowych skierowanych do klienta indywidualnego. Sprzedaż dzięki platformie dodatkowo uzupełnia możliwość składania zamówień o negocjacje i zapytania, które są w niej istotnymi elementami. W procesach biznesowych tego typu klienci chętnie negocjują cenę lub proszą o rabaty w przypadku realizacji zamówień większego kalibru.
Wdrożenie dedykowanej platformy B2B ułatwia prowadzenie negocjacji i zarządzanie zapytaniami ofertowymi. Automatyzacja sprzedaży hurtowej sprawia, że czynności te są prostsze i bardziej uporządkowane, a dokumenty ofertowe przyczyniają się do tworzenia szybkich zamówień i zwiększenia sprzedaży w dłuższym okresie.
Obsługa panelu klienta B2B to szybkie zakupy i sprzedaż B2B
Prowadzenie sprzedaży B2B z wykorzystaniem integracji platformy i samoobsługi klienta to ogromna wygoda dla Twoich kontrahentów.
Jakie możliwości oferowane przez platformę są istotne dla klientów?
- dostęp do szczegółowych informacji o produkcie w platformie handlowej,
- dowolne zarządzanie swoim zamówieniem i historią zamówień,
- możliwość zakupu bez konieczności kontaktu z handlowcem,
- bieżące informacje o promocjach i powiadomienia w komunikatorze B2B.
Sprzedaż dzięki platformie handlowej zapewnia, że handlowiec nie musi być zaangażowany w sam zakup poprzedzający realizację zamówienia. Dzięki automatyzacji sprzedaży może zatem poświęcić swój czas na inne zadania, które znajdują się na liście jego obowiązków.
Dodatkowo może on monitorować za pomocą systemu handlowego działania podejmowane przez klientów. Po pierwsze, raporty sprzedażowe informują go o koszykach, które nie zostały zrealizowane. Jeżeli skontaktuje się z właścicielami tych koszyków, może dowiedzieć się, jakie są powody przerwania realizacji zamówienia i rozwiązać ewentualne problemy.
Kolejnym elementem, który może zostać sprawdzony przez pracownika handlowego w raportach sprzedażowych jest częstotliwość logowań klientów. Analiza dokonana na podstawie takich danych, może wyszukać klientów logujących się, których trzeba zachęcić do zakupu odpowiednim rabatem oraz tych, którzy się nie logują, i których należy przekonać do wyboru platformy jako sposobu składania zamówień.
Wdrożenie panelu klienta B2B z integracją z ERP
Integracja platformy sprzedaży hurtowej z systemem ERP to jedna z kluczowych możliwości platform dedykowanych firmom działającym z wieloma programami. Służy to sprawnemu przepływowi dokumentacji sprzedażowej, co gwarantuje sprawną obsługę zamówień klientów, dostęp do historii zamówień, a także gwarantuje zwiększenie produktywności i skraca czas obsługi zamówień. Integracja platformy z systemem ERP to zatem sposób na odjęcie znacznej części żmudnej pracy ręcznej.
Obsługa panelu klienta działającego w integracji z ERP umożliwia również dostęp do szeregu różnych raportów sprzedażowych. Analiza osiąganych wyników pozwala śledzić postępy, wyszukiwać trendy i sezonowość, co w efekcie przekłada się na poprawę procesu zakupowego i zwiększenie sprzedaży.
Historia zamówień i ich ponawianie
Klienci biznesowi bardzo często dokonują takich samych zakupów po kilka razy. Sprzedaż dzięki platformie ma ułatwić im takie postępowanie. Dedykowane rozwiązanie B2B stwarza możliwość szybkiego ponawiania zamówień z wykorzystaniem odpowiedniego dokumentu sprzedażowego. Nie ma konieczności poszukiwania preferowanych produktów i zamawiania ich za pomocą koszyka zakupowego.
Klient Twojego klienta
Poza podstawową możliwością sprzedaży produktów, platforma zakupowa wyposażona jest także w możliwość ofertowania klienta końcowego. Funkcja ta jest skierowana do odbiorców, którzy posiadają swoich własnych klientów.
Wdrożenie panelu B2B z opcją ofertowania klienta końcowego ma wpływ na relację z bezpośrednim klientem Twojego biznesu. Firma sprzedażowa, która wspiera swojego klienta w jego działaniach, zyskuje w odniesieniu do konkurencji.
Wdrożenie panelu B2B - podsumowanie
Wdrożenie panelu B2B wspartego o integrację z ERP i pozwalającego na transakcje bez prowizji to działanie, które może odmienić sposób prowadzenia Twojego biznesu. Wsparcie i automatyzacja, które są bezpośrednim wynikiem wykorzystania platformy, przyczyniają się do budowania trwałych relacji z klientem B2B.
Poprawa stosunków z kontrahentami to jedna z korzyści. Wśród efektów wdrożenia panelu B2B można wyróżnić także:
- wzrost sprzedaży,
- obniżenie kosztów obsługi klienta,
- nieograniczone transakcje bez prowizji,
- kontrola procesu sprzedażowego,
- automatyzacja podejmowanych działań.
Wdrożenie platformy e-commerce to szansa na dalszy rozwój działalności biznesowej. Jeśli potrzebujesz więcej informacji o działalności platformy sprzedażowej lub poszukujesz dedykowanego rozwiązania – zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania czy też pokażemy Ci, jak możesz usprawnić Twój obecny system sprzedaży.
Polecamy również:
- Integracja B2B z ERP: dlaczego warto?
- Sklep B2B - jak zacząć?
- Promowanie produktów w platformie sprzedażowej B2B
Zainteresowały Cię możliwości sprzedażowe panelu B2B?
Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji platformy B2B
Umów konsultację