CRM dla firmy IT: wsparcie sprzedaży i obsługi zleceń

Branżę informatyczną wyróżnia wiele specyficznych potrzeb w zakresie aktywności podejmowanych przez działające w niej firmy. Program CRM dla firmy IT kompleksowo wspiera sprzedaż przedsiębiorstwa i obsługę poszczególnych zleceń, uwzględniając wszystkie wymagania tego obszaru. Poznaj przetestowane narzędzia pracy i funkcjonalności systemu zarządzania relacjami z klientami, które sami wykorzystujemy na co dzień, i które od wielu lat z powodzeniem pozwalają naszym klientom przezwyciężać biznesowe trudności.

Skuteczne zarządzanie relacjami z klientami z bazą kontrahentów

Podstawową funkcję każdego oprogramowania CRM dla branży IT stanowi karta kontrahenta – gromadzi ona wszystkie kluczowe informacje o kontrahentach Twojej firmy. Oprócz możliwości wprowadzania podstawowych danych (nazwa, NIP lub osoby i dane kontaktowe), system klasy CRM pozwala także dodać tam również własne, indywidualne atrybuty. Co więcej, karta gromadząca dane klienta pozwala na umieszczanie wielu rodzajów raportów, dotyczących wybranego przez Ciebie kontrahenta.

Zarządzanie relacjami z klientami z bazą kontrahentów w systemie CRM dla firm IT

Kolejną zaletą systemu CRM jest to, że bez przerwy masz dostęp do wszystkich wiadomości e-mail, które zostały wysłane lub odebrane od osób reprezentujących Twojego klienta. System CRM pozwoli Ci na dodanie wszystkich najważniejszych informacji związanych z aktywnymi umowami lub usługami. Znajdziesz w nim również historię kluczowych w firmie IT dokumentów – od ofert, przez zamówienia, aż po faktury sprzedaży. System CRM umożliwia także bezproblemowe, samodzielne rozbudowywanie karty kontrahenta o dodatkowe zakładki i moduły, które mają szczególne znaczenie w Twoim biznesie.

Lista kontrahentów system CRM dla firmy IT

Chcesz otrzymać wsparcie sprzedaży i obsługi zleceń w Twojej firmie IT?

Napisz do nas i zyskaj dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM

Umów konsultację

Planowanie i koordynacja zadań w programie CRM

Codzienna praca w Twojej firmie IT stanie się znacznie łatwiejsza dzięki systemowi CRM i możliwości planowania zadań oraz wyświetlania ich w kalendarzu lub na szczegółowej liście zadań. Ponadto, system CRM dopasowany do firmy IT automatycznie stworzy zdarzenie po wykonaniu określonego zadania, co stanowi nieocenioną bazę danych o dotychczasowych kontaktach z klientami danej firmy. Na podstawie zadań i zdarzeń możesz tworzyć również szereg różnych istotnych w branży IT raportów, które umożliwiają obiektywną ocenę pracowników oraz ich działań.

CRM dla firmy IT - planowanie i koordynacja zadań w kalendarzu CRM

Uporządkowanie procesu sprzedaży i obsługa posprzedażowa

Wdrożenie systemu CRM w firmie IT umożliwia kompleksowe uporządkowanie zarządzania procesem sprzedaży. Do obszarów, które wspiera system CRM należy zarówno obszar pozyskiwania nowych szans sprzedaży, jak i rozwój współpracy z obecnymi klientami firmy informatycznej. Bez problemu możesz stworzyć wszystkie interesujące Cię typy lejków sprzedażowych oraz zarządzać ich poszczególnymi etapami i polami, które są dostępne na karcie szansy. W module sprzedażowym profesjonalnego systemu CRM z łatwością przeanalizujesz wybrane dane i będziesz w stanie wyciągnąć z nich wnioski, które pozwolą Ci na usprawnienie działu handlowego i procesu obsługi klienta.

Szanse sprzedaży w systemie CRM dla firmy IT
Karta szansy sprzedaży w systemie CRM dla branży informatycznej

Wraz ze wsparciem sprzedaży w przedsiębiorstwie, system CRM online dla firmy IT pomaga również w porządkowaniu wszystkich kwestii związanych z obsługą posprzedażową, takich jak wdrażanie, wsparcie oraz helpdesk. Dzięki naszemu rozwiązaniu CRM z łatwością stworzysz typy zleceń charakterystyczne dla Twojej firmy i branży IT, zdefiniujesz ich poszczególne fazy oraz skonfigurujesz pola, które będą dostępne dla Ciebie i dla Twoich pracowników. Wykorzystując system CRM, zlecenia wyświetlane w widoku kanban bez problemu skonfigurujesz samodzielnie, porządkując w ten sposób każdy dzień pracy w Twojej firmie. Co więcej, CRM pozwala powiązać je z bazą produktów lub usług, która jest obsługiwana przez Twoją firmę, dzięki czemu zbudujesz ich całą historię w systemie.

Zarządzanie projektem system CRM dla branży informatycznej

Do zadań systemu CRM należy również usprawnienie całej komunikacji firmy – zarówno tej zewnętrznej (np. w procesie obsługi klienta), jak i wewnętrznej. Służą temu, między innymi, powiadomienia SMS lub e-mail, które za pomocą systemu CRM zostaną wysłane automatycznie np. po zmianie fazy w zleceniu. Co więcej, nawet w gotowym systemie CRM możemy wyposażyć Twoją firmę także w Panel Kontrahenta, który umożliwi Twoim klientom rejestrowanie nowych zleceń i sprawdzanie statusu tych, które są realizowane w danym momencie.

Kolejną zaletą systemu CRM dla branży IT jest automatyzacja powtarzalnych elementów procesu, których realizacja jest wyjątkowo czasochłonna. Wspólnie możemy zastanowić się, jak taki automatyzator wdrożyć w Twojej firmie, co pozwoli Twoim pracownikom na uniknięcie wielu błędów oraz znaczną oszczędność czasu. Do procesów, w których automatyzacji może być potrzebny system CRM należą na przykład rozliczenia umów SLA czy subskrypcyjnych, dotyczących klientów firmy.

Raportowanie i integracja systemu CRM

Kolejną z funkcjonalności systemu CRM dla firmy IT wspierających sprzedaż i obsługę zleceń jest szereg zestawień i raportów. Mogą one pokazywać wszystkie najistotniejsze dla Ciebie informacje w zarządzaniu firmą, np. rentowność aktualnej współpracy z klientami lub obecne obciążenie poszczególnych zespołów przy zarządzaniu projektami.

CRM dla firmy IT: raporty i zestawienia do analizy

Budujemy systemy CRM, które posiadają wiele gotowych integracji z innymi rozwiązaniami – między innymi z programami handlowo-magazynowymi. W razie zaistnienia takiej potrzeby, w dedykowanym systemie CRM możemy również napisać integracje z systemami ERP wykorzystywanymi w Twojej firmie. Nasz system CRM wyposażony jest także w moduł API, dzięki któremu wszelkie potrzebne integracje mogą być tworzone również przez zespół projektowy Twojej firmy.

Niezawodny system CRM dla firmy IT umożliwia również indywidualne rozwijanie poszczególnych modułów, które są przez nas dostarczane. Dla przykładu, możesz utworzyć indywidualne raporty, szablony czy też integracje, o których wspominaliśmy wcześniej.

Już teraz sprawdź rozwiązanie CRM dla branży IT!

W branży IT działamy już od ponad 20 lat, dzięki czemu posiadamy ogromne doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań w zakresie sprzedaży i zarządzania procesami. Chętnie przekażemy naszą wiedzę i doświadczenie również Tobie, wyposażając Twoją firmę w system zarządzania klientami przystosowany do specyfiki jej działalności i branży, w której się obraca.

CRM dla firmy IT to rozwiązanie, które z powodzeniem usprawni każdy aspekt działalności w Twoim przedsiębiorstwie.Skontaktuj się z nami już teraz i dowiedz się, w jaki sposób możemy zwiększyć efektywność Twojego biznesu.

Chcesz otrzymać wsparcie sprzedaży i obsługi zleceń w Twojej firmie IT?

Napisz do nas i zyskaj dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM

Umów konsultację

Zachęcamy do przeczytania również:

  • O Questy
  • Kariera
  • Dla partnera
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie projektów

Questy

ul. Głogowska 31/33

60-702 Poznań

+48 506 504 540