CRM dla firmy IT: wsparcie sprzedaży i obsługi zleceń

CRM dla firmy IT: wsparcie sprzedaży i obsługi zleceń

Branżę informatyczną wyróżnia wiele specyficznych potrzeb w zakresie aktywności podejmowanych przez działające w niej firmy. CRM dla firmy IT kompleksowo wspiera sprzedaż przedsiębiorstwa i obsługę poszczególnych zleceń, uwzględniając wszystkie wymagania tego obszaru. Poznaj przetestowane narzędzia pracy, które sami wykorzystujemy na co dzień, i które od wielu lat z powodzeniem pozwalają naszym klientom przezwyciężać biznesowe trudności.

Kompleksowa baza klientów

Podstawową funkcjonalność każdego CRM-a dla firmy IT stanowi karta kontrahenta – gromadzi ona wszystkie kluczowe informacje o kontrahentach Twojej firmy. Oprócz możliwości wprowadzania podstawowych danych (nazwa, NIP lub osoby i dane kontaktowe) możesz dodać tam również własne, indywidualne atrybuty. Co więcej, karta kontrahenta pozwala na umieszczanie wielu rodzajów raportów, dotyczących wybranego przez Ciebie klienta.

Ponadto, bez przerwy masz dostęp do wszystkich wiadomości e-mail, które zostały wysłane lub odebrane od osób reprezentujących Twojego klienta. CRM dla firmy IT pozwoli Ci na dodanie wszystkich najważniejszych informacji związanych z aktywnymi umowami lub usługami. Znajdziesz w nim również historię kluczowych dokumentów – od ofert, przez zamówienia, aż po faktury sprzedaży. Kartę kontrahenta możesz również samodzielnie, bez problemu rozbudować o dodatkowe zakładki i moduły, które mają szczególne znaczenie w Twoim biznesie.

Chcesz otrzymać wsparcie sprzedaży i obsługi zleceń w Twojej firmie IT?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM

Planowanie zadań oraz ich koordynacja

Codzienna praca w Twojej firmie informatycznej stanie się znacznie łatwiejsza dzięki możliwości planowania zadań i wyświetlania ich w kalendarzu lub na szczegółowej liście zadań. Ponadto, CRM dla firmy IT automatycznie stworzy zdarzenie po wykonaniu określonego zadania, co stanowi nieocenioną bazę danych o dotychczasowych kontaktach z kontrahentami. Na podstawie zadań i zdarzeń możesz tworzyć również szereg różnych raportów, które umożliwiają obiektywną ocenę pracowników oraz ich działań.

Porządkowanie sprzedaży i obsługa posprzedażowa

CRM dla firmy IT umożliwia kompleksowe uporządkowanie całego procesu sprzedaży. Wspierany jest zarówno obszar pozyskiwania nowych kontrahentów (czy kontraktów), jak i rozwój współpracy z obecnymi klientami firmy. Bez problemu możesz stworzyć wszystkie interesujące Cię typy lejków sprzedażowych oraz zarządzać ich poszczególnymi etapami i polami, które są dostępne na karcie szansy. W module sprzedażowym z łatwością przeanalizujesz wybrane dane i będziesz w stanie wyciągnąć z nich wnioski, które pozwolą Ci na usprawnienie działu handlowego.

Wraz ze wsparciem sprzedaży w przedsiębiorstwie, CRM dla firmy IT pomaga również w porządkowaniu wszystkich kwestii związanych z obsługą posprzedażową, takich jak wdrażanie, wsparcie oraz helpdesk. Dzięki naszemu rozwiązaniu z łatwością stworzysz typy zleceń charakterystyczne dla Twojej firmy, zdefiniujesz ich poszczególne fazy oraz skonfigurujesz pola, które będą dostępne dla Ciebie i dla Twoich pracowników. Zlecenia wyświetlane w widoku kanban bez problemu skonfigurujesz samodzielnie, porządkując w ten sposób każdy dzień pracy w Twojej firmie. Co więcej, możesz je powiązać z bazą produktów lub usług, która jest obsługiwana przez Twoją firmę, dzięki czemu zbudujesz ich całą historię w systemie.

CRM dla firmy IT usprawnia również całą komunikację firmy – zarówno tę zewnętrzną, jak i wewnętrzną. Służą temu między innymi powiadomienia SMS lub e-mail, które zostaną wysłane automatycznie np. po zmianie fazy w zleceniu. Co więcej, możemy wyposażyć Twoją firmę także w Panel Kontrahenta, który umożliwi Twoim klientom rejestrowanie nowych zleceń i sprawdzanie statusu tych, które są realizowane w danym momencie.

CRM dla firmy IT pozwala na automatyzację powtarzalnych elementów procesu, których realizacja jest wyjątkowo czasochłonna. Wspólnie możemy zastanowić się, jak taki automatyzator wdrożyć w Twojej firmie, co pozwoli Twoim pracownikom na uniknięcie wielu błędów oraz znaczną oszczędność czasu. Do takich procesów należą między innymi rozliczenia umów SLA lub subskrypcyjnych.

Raportowanie i możliwość integracji

Kolejnym z narzędzi CRM-a dla firmy IT wspierających sprzedaż i obsługę zleceń jest szereg zestawień i raportów. Mogą one pokazywać wszystkie najistotniejsze dla Ciebie informacje, np. rentowność aktualnej współpracy z klientami lub obecne obciążenie poszczególnych zespołów.

Nasz CRM dla firmy IT oferuje wiele gotowych integracji z innymi oprogramowaniami – między innymi z programami handlowo-magazynowymi. W razie zaistnienia takiej potrzeby, możemy również napisać integracje z systemami wykorzystywanymi w Twojej firmie. Co więcej, możesz zrobić to sam, dzięki wykorzystaniu API, które stanowi jeden z elementów naszego rozwiązania.

CRM dla firmy IT umożliwia również indywidualne rozwijanie poszczególnych modułów, które są przez nas dostarczane – możesz na przykład utworzyć indywidualne raporty, szablony czy też integracje, o których wspominaliśmy wcześniej.

Już teraz sprawdź CRM dla firmy IT!

W branży informatycznej działamy już od niemal 20 lat, dzięki czemu posiadamy ogromne doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań w zakresie sprzedaży i zarządzania procesami. Chętnie przekażemy naszą wiedzę i doświadczenie również Tobie, wyposażając Twoją firmę w system przystosowany do specyfiki jej działalności i branży, w której się obraca.

CRM dla firmy IT to rozwiązanie, które z powodzeniem usprawni każdy aspekt działalności w Twoim przedsiębiosrtwie. Skontaktuj się z nami już teraz i dowiedz się, w jaki sposób możemy zwiększyć efektywność Twojego biznesu.

Chcesz otrzymać wsparcie sprzedaży i obsługi zleceń w Twojej firmie IT?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM

Zachęcamy do przeczytania również: