Dlaczego warto łączyć moduł serwisowy z systemem CRM?

Dlaczego warto łączyć moduł serwisowy z systemem CRM?

Prowadzenie działalności, która obejmuje jednocześnie sprzedaż i serwis stanowi niemałe wyzwanie dla wielu właścicieli, menedżerów i kierowników. Obowiązkiem tych osób jest nie tylko odpowiednie zaplanowanie prac poszczególnych zespołów, ale także zapewnienie sprawnej współpracy międzyzespołowej. Okazuje się, że pojedyncze rozwiązania informatyczne nie są wystarczające dla przedsiębiorstw zajmujących się różnymi obszarami. Kluczem do sukcesu jest zintegrowanie systemów. Przeczytaj nasz artykuł albo obejrzyj vlog, a dowiesz się dlaczego warto połączyć moduł serwisowy i CRM w jedno narzędzie.

Moduł serwisowy vs. moduł CRM

System do obsługi zgłoszeń – zarządzanie zleceniami

Obszar zarządzania zleceniami wspierany jest przez moduł serwisowy – system, który służy sprawnej obsłudze zgłoszeń z zakresu serwisów, przeglądów i instalacji. Osoby odpowiedzialne za organizację pracy serwisantów, czyli właściciele, menedżerowie i kierownicy otrzymują narzędzie, które pomaga efektywnie planować, koordynować oraz monitorować obowiązki.

Codzienne zadania w przedsiębiorstwach serwisowych wykorzystujących program do zarządzania zleceniami przebiegają sprawnie dzięki temu, że:

  • serwisanci mogą z łatwością sprawdzić szczegółowe informacje o klientach, urządzeniach i zleceniach,
  • komunikacja między pracownikami, a także z klientami odbywa się za pomocą narzędzi systemowych,
  • klienci mogą samodzielnie dokonywać zgłoszeń i sprawdzać szczegóły realizacji poprzez panel klienta,
  • istnieje porządek w dokumentacji firmowej.

CRM – zarządzanie relacjami z klientami

Drugi obszar, czyli zarządzanie relacjami z klientami jest wspierany przez system CRM – rozwiązanie informatyczne, którego głównymi zadaniami są:

  • usprawnienie procesu pozyskiwania kontrahentów,
  • uspójnienie obsługi i działań sprzedażowych,
  • wsparcie procesu budowania silnych i trwałych relacji z klientami.

Istota systemu CRM jest ogromna ze względu na to, że jego funkcjonowanie skierowane jest na klientów będących jednym z najważniejszych zasobów każdego przedsiębiorstwa. W zasadzie można stwierdzić, że bez lojalnych kontrahentów żadna ze współczesnych firm nie będzie w stanie działać w efektywny sposób. W związku z tym, wykorzystanie wsparcia CRM-a w podejmowanych działaniach sprzedażowych to dzisiaj konieczność, a nie możliwość.

Jeśli chcesz szerzej poznać opis funkcjonalności poszczególnych systemów – zapraszamy na strony, które są im poświęcone – system CRM i program do obsługi zgłoszeń.

Chcesz usprawnić swoją działalność sprzedażową i serwisową?

Napisz do nas, aby uzyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu

Łączenie – moduł serwisowy i CRM

Moduł serwisowy zintegrowany z modułem CRM to sposób na usprawnienie działań podejmowanych przez Twoje przedsiębiorstwo. Dzięki takiemu rozwiązaniu komunikacja między Twoimi pracownikami zostaje wzniesiona na wyższy poziom – ograniczona zostaje konieczność ciągłych telefonów doprecyzowujących szczegóły współpracy z kontrahentem. Wszystkie niezbędne informacje znajdują się w kompleksowym systemie, do którego dostęp mają zarówno handlowcy, jak i serwisanci. Sprzedawcy odpowiedzialny za budowanie relacji z klientami z łatwością mogą sprawdzić dane o realizowanym zleceniu (etap, podjęte działania, szczegóły realizacji) i przekazać je zainteresowanemu kontrahentowi. W tym czasie serwisanci mogą zająć się swoimi, z pewnością znacznie ważniejszymi obowiązkami.

Warto również oszczędzać czas samych handlowców, którzy w dużej mierze powinni skupiać się na pozyskiwaniu nowych klientów i budowaniu relacji z tymi, których pozyskać się już udało. Aby ograniczyć ich obowiązki warto wybrać program do obsługi zgłoszeń z wbudowanym panelem klienta, który stwarza możliwość samodzielnego zarządzania zleceniami i śledzenia ich szczegółów.

Istotnym elementem zintegrowanego modułu serwisowego z CRM jest wspólny komunikator, który pozwala wymieniać się wiadomościami o realizowanych zadaniach. Co więcej, istnieje możliwość wiązania poszczególnych komunikatów ze zleceniami – sprawia to, że dostęp do podejmowanych ustaleń jest szybszy i dużo prostszy. Podobne działanie można wykonać z wiadomościami mailowymi.

Ogromną zaletą połączenia systemów jest też to, że wszystkie informacje i narzędzia znajdują się w jednym panelu. Oznacza to, że nie ma konieczności przelogowywania i poszukiwania potrzebnych danych. Co więcej, praca poszczególnych pracowników jest usprawniania poprzez zarządzanie uprawnieniami – handlowcy i serwisanci widzą tylko te elementy, które są im niezbędne w codziennych działaniach. Jeden wspólny program nie powoduje więc żadnego chaosu informacyjnego.

Moduł serwisowy uzupełniony o system CRM to ogromna baza informacji, która podnosi prowadzony biznes na wyższy poziom. Zarówno pracownicy działu handlowego, jak i serwisowego otrzymują większą niż zazwyczaj liczbę danych – mogą opierać na nich swe decyzje i z dużą większą dokładnością prowadzić działania. Zyskuje na tym proces planowania harmonogramu prac, ofertowanie klienta czy też ocena rentowności współpracy.

Podsumowanie

Moduł serwisowy połączony z systemem CRM to sposób na efektywną współpracę Twoich zespołów – sprzedażowego i serwisowego. Dzięki połączeniu dwóch rozwiązań w jedno oszczędzisz czas Twoich pracowników, a także dostarczysz im dużo nowych możliwości. Jeżeli chcesz wdrożyć oba systemy w swoim przedsiębiorstwie, wybierz producenta, który w gamie swoich produktów posiada te rozwiązania i jest w stanie je zintegrować. My jako Questy chętnie przedstawimy Ci naszą ofertę i porozmawiamy o Twoich potrzebach – skontaktuj się z nami.

Chcesz usprawnić swoją działalność sprzedażową i serwisową?

Napisz do nas, aby uzyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu

Polecamy również: