Promowanie produktów w platformie sprzedażowej B2B

Promowanie produktów w platformie sprzedażowej B2B

Budowanie relacji z klientami odbywa się za pośrednictwem wielu sposobów i przyjmuje wiele form. Jednym z poziomów dbania o relacje biznesowe jest zapewnienie efektywnej i profesjonalnej komunikacji z kontrahentem. Dostarczanie merytorycznej wiedzy o produktach i budowanie wizerunku eksperta stanowią kluczowe znaczenie również pod względem promowania produktów w platformie sprzedażowej. W tym artykule poznasz skuteczne sposoby na wyróżnianie oferty produktowej, które przełożą się na relacje z klientami B2B i pomogą Twojej firmie osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Rola platformy sprzedażowej w obsłudze klienta B2B

Platforma sprzedażowa B2B to system informatyczny wspierający cały proces internetowej sprzedaży hurtowej w firmie. Jej głównym celem jest generowanie zysku (dzięki, np. automatyzacji procesów i wprowadzeniu samoobsługi kontrahentów), ale również i budowanie relacji z klientami. Platforma sprzedażowa jest więc rozwiązaniem, które znajdzie zastosowanie przedsiębiorstwach każdego rodzaju, niezależnie od ich branży oraz wielkości.

Funkcjonalność tego typu rozwiązania zapewnia wiele różnych sposobów na wyróżnianie produktów i promowanie konkretnych części oferty. To obszar aktywności przedsiębiorstwa, którego nie sposób przecenić – pominięcie działań promocyjnych bardzo szybko może zaowocować utratą klienta na rzecz konkurencji, która takie działania z pewnością będzie prowadzić. Dbając o relacje z klientami za pośrednictwem tych rozwiązań niskim kosztem można zwiększyć ich komfort zakupów online, co z kolei przełoży się na częstsze składanie przez nich zamówień.

Chcesz promować swoje produkty w platformie sprzedażowej B2B?

Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj dostęp do darmowej 30-dniowej wersji próbnej systemu do sprzedaży B2B

Atrakcyjna kartoteka produktów

Nie ulega wątpliwości, że dobry produkt potrafi wypromować się sam – stąd też kluczowe w promowaniu oferty na platformie sprzedażowej jest zbudowanie atrakcyjnej kartoteki produktów. Należy zadbać o szczegółowe i rozbudowane opisy, zawarcie pełnej specyfikacji i dodanie wielu zdjęć produktów – wszystko to wpływa na Twoją relację z klientem. Takie wyróżnienie produktów pozwoli Twoim kontrahentom na uzyskanie wszystkich najważniejszych informacji już na starcie procesu sprzedażowego. Dostęp do wszystkich tych niezbędnych do dokonania zakupu informacji w każdym miejscu i o każdej porze przełoży się ostatecznie na lepsze wyniki sprzedażowe Twojej firmy.

Polityka promocyjna i indywidualne cenniki

Następny ze sposobów promowania produktów w platformie sprzedażowej B2B polega na określaniu indywidualnych cen kontrahentów zgodnie z wynegocjowanymi warunkami oraz prowadzeniu własnej polityki promocyjnej. Integracja z programami handlowo-magazynowymi zapewni możliwość łatwego importu rabatów i promocji przypisanych poszczególnym kontrahentom.

Mogą one przyjąć formę zarówno wartościową (np. rabat w wysokości 200 zł na dany produkt), jak i procentową (np. 15% zniżki). Takie rabaty i promocje można również dodać ręcznie po stronie platformy sprzedażowej, jak i zaimportować z pliku – co jest szczególnie przydatne w przypadku braku integracji z systemem ERP. Tego rodzaju funkcjonalność jest nie tylko świetnym sposobem na budowanie relacji z klientami dzięki oferowaniu indywidualnych zniżek, ale też pomoże skupić ich uwagę na wybranych produktach oraz – pośrednio – pozytywnie wpłynąć na konwersję sprzedaży w firmie.

Banery reklamowe i wyróżnianie oferty

Trzeci sposób promowania oferty produktowej i poszczególnych towarów w platformie sprzedażowej B2B polega na wykorzystaniu banerów reklamowych. We wszystkich naszych rozwiązaniach kontrahent zobaczy je tuż po zalogowaniu, na stronie głównej, a ich pełna responsywność sprawi, że zawsze dostosują się one do urządzenia, z którego będzie korzystał klient (np. komputer, telefon). Ten sposób ekspozycji banerów zapewni, że Twoi kontrahenci już po wejściu do platformy sprzedażowej będą mogli zapoznać się ze wszystkimi produktami z oferty, które w danym momencie będą miały dla Ciebie największe znaczenie. Po kliknięciu w baner kontrahent może zostać przeniesiony na dowolną kategorię produktów lub ich grupę z określonym tagiem (np. “promocje”), wybrany landing page w platformie sprzedażowej lub na jakąkolwiek stronę zewnętrzną.

Panel promowanych produktów

Panel z promowanymi produktami to kolejny z niemożliwych do przecenienia sposobów na budowanie relacji z klientami B2B i wyróżnienie oferty produktowej. Kontrahenci mają do niego dostęp z dwóch różnych miejsc systemu: na stronie głównej, jak i w samej kartotece produktów, tuż nad standardową ofertą. Wszystkie promowane w ten sposób produkty mogą być wybrane przez Ciebie oraz ulegać automatycznej zmianie w określonych odstępach czasu na inne elementy oferty. To kolejna istotna funkcjonalność systemu, która pozwoli Ci na skupienie uwagi klientów na wybranych obszarach, przykładowo na wszystkich produktach, które chcesz wycofać z oferty, a więc zależy Ci na ich szybkiej sprzedaży.

Oznaczenia produktów

Kolejną z kluczowych funkcji platformy sprzedażowej wspierających relacje z klientami B2B są znaczniki produktów, nazywane również tagami. Umożliwiają one Twoim kontrahentom sortowanie oferty produktowej zgodnie z oznaczeniami, które przypisane zostały poszczególnym elementom kartoteki. Zarówno nazwa znaczników jak i wszystkie produkty, które będą nimi objęte, zależne są wyłącznie od Ciebie.

  • Oznaczenie tagiem “PROMOCJA” pozwala na sortowanie oferty według tych produktów, które w danym momencie objęte są rabatami i promocjami. Tego typu filtrowanie dostępne jest kontrahentom w dwóch miejscach – zarówno na liście wszystkich znaczników, jak i w przypadku bezpośredniego wpisania zapytania w wyszukiwarkę platformy sprzedażowej.
  • Oznaczenie tagiem “NOWOŚĆ” daje Twoim klientom podgląd wszystkich nowych elementów Twojej oferty sprzedażowej. Oznaczenie w ten sposób nowych produktów w Twoim sklepie, jak i tych, które dopiero wchodzą na rynek pozwoli zapewnić im widoczność i możliwie najwyższą sprzedaż już od pierwszych sekund dodania ich do oferty.

Aktualności i ogłoszenia

Zadbanie o efektywną i profesjonalną komunikację z kontrahentami to kolejny ważny element budowania relacji z klientem B2B. Dostarczanie im merytorycznej wiedzy w obszarze prowadzonej działalności pozwoli na kreowanie wizerunku eksperta, usprawniajac jednocześnie komunikację sprzedażową i marketingową.

Narzędziem, które świetnie sprawdzi się w tym kontekście jest elastyczny panel z ogłoszeniami i aktualnościami, którego głównym zadaniem jest przekazywanie klientom (lub ich określonym grupom) wszystkich najważniejszych informacji o promocjach i ofertach specjalnych. Do tego rodzaju ogłoszeń możesz dodać zarówno tekst, jak i jakiekolwiek inne media – np. linki, obrazy i fotografie czy załączniki, a wspomniane wcześniej banery reklamowe mogą zawierać odnośniki, które przekierują Twoich klientów do wybranych komunikatów.

Personalizacja newslettera

Ostatnim z kluczowych elementów komunikacji w budowaniu relacji z klientem, na który chcemy zwrócić Twoją uwagę, polega na sprawny wykorzystaniu bazy mailingowej. To świetny sposób na przypomnienie o sobie kontrahentom dzięki alternatywnemu kanałowi komunikacji i na odnowienie relacji biznesowych. Platforma sprzedażowa umożliwi Ci spersonalizowanie newslettera w sposób, który zachęci kontrahentów do zalogowania do Twojego sklepu i zapoznanie z najnowszą kartoteką produktów.

Indywidualne wiadomości do poszczególnych klientów pozwolą na dostosowanie komunikatu zgodnie z Waszą dotychczasową relacją i wyszczególnienie tych elementów oferty produktowej, które dla danego klienta mogą mieć największe znaczenie. Tego rodzaju wiadomości wysyłane są bezpośrednio z poziomu platformy sprzedażowej, dzięki czemu nie będziesz musiał wykorzystywać jakichkolwiek zewnętrznych systemów lub programów.

Słowem podsumowania…

Bez wątpienia wyróżnianie i promowanie oferty produktowej jest procesem, który może odbywać się na wiele różnych form i sposobów, a jednocześnie ma nieoceniony wpływ na budowanie Twojej relacji z klientem B2B. Wybrane przez Ciebie rozwiązania powinny odzwierciedlać potrzeby Twoich kontrahentów i branży, w której działasz, jednak najważniejsza zasada polega na tym, by jakiekolwiek działania promocyjne prowadzić. Ich wykorzystanie pomoże Ci przede wszystkim w zwiększeniu sprzedaży, aktywnej walce z konkurencją oraz pozytywnie wpłynie na lojalność Twoich kontrahentów.

Chcesz promować swoje produkty w platformie sprzedażowej B2B?

Skontaktuj się z nami już teraz i uzyskaj dostęp do darmowej 30-dniowej wersji próbnej systemu do sprzedaży B2B

Sprawdź też inne nasze artykuły na podobne tematy: