Zarządzanie kampaniami w CRM

W poniższym wpisie naszego vloga opowiemy Wam, na czym polega zarządzanie kampaniami. CRM zapewnia nie tylko łatwą kontrolę nad kontaktami z klientami, ale także umożliwia prowadzenie szerokiej gamy kampanii sprzedażowych. W tym artykule opiszemy, czym jest kampania sprzedażowa, jak skutecznie zarządzać kampaniami oraz jakie są korzyści wynikające z wizualizacji ich w widoku Kanban.

Kampanie sprzedaży - co to takiego?

Internet stał się kluczowym medium wspierającym sprzedaż, dlatego dobrze jest wiedzieć, jak tworzyć kampanie sprzedażowe i zarządzać nimi w tym środowisku.

Co dokładnie nazywa się „kampanią sprzedażową”? Szereg konkretnych działań, które przyczyniają się do osiągania celów komercyjnych, takich jak zwiększenie liczby klientów i generowanie sprzedaży.

Kampanie sprzedażowe można podzielić na inbound oraz outbound. W tym pierwszym przypadku organizujemy swój biznes w ten sposób, by to klient się do nas zgłaszał. W drugim to nasi handlowcy w sposób aktywny poszukują kolejnych kontrahentów. Kampanie mogą być szybkimi akcjami podzielonymi na kilka prostych etapów, ale mogą też być bardziej długoterminowe i zakrojone na szerszą skalę. W tym drugim przypadku kampanie są zazwyczaj nieco bardziej złożone, dlatego składają się z większej ilości etapów. Mogą nimi być, dla przykładu, projektowanie jakiegoś rozwiązania, jego wdrożenie czy też przeprowadzenie serii szkoleń.

Istnieje wiele pomysłów na kampanie sprzedażowe. Wszystko zależy od branży, do której należy Twoja firma i kroków, które musisz podjąć, aby osiągnąć swoje cele.

Chcesz zarządzać kampaniami i szansami sprzedaży?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM

Umów konsultację

Nowoczesne rozwiązanie CRM a zarządzanie kampaniami

Zaletą organizowania kampanii przy użyciu systemu CRM jest to, że cały proces sprzedaży jest prezentowany w nim na jednym widoku. Wszystkie informacje potrzebne do zamknięcia transakcji znajdują się w jednym miejscu. Handlowcy nie marnują czasu na przełączanie się między kolejnymi programami lub ich kartami, nie wyszukują danych w wielu e-mailach i mogą szybko i łatwo monitorować każdą otwartą szansę sprzedaży. Ponadto widok ten znacznie ułatwia zarządzanie kampanią, zapewniając przedstawicielom handlowym informacje o statusie zaplanowanych zadań związanych z konkretnymi transakcjami. Oczywiście CRM umożliwia planowanie wielu kampanii jednocześnie, więc nie musisz się w żaden sposób ograniczać.

Szanse sprzedaży w CRM

“Szansami sprzedaży” nazywamy pozyskany kontrahenta, który pasuje do profilu danego przedsiębiorstwa i został zaakceptowany do danej kampanii. Jako że udana sprzedaż bezpośrednio przekłada się na sukces przedsiębiorstwa, od prawidłowego opisu jej poszczególnych etapów zależy być albo nie być firmy. Zadanie to może wydawać się trudne, ale dzięki dobremu systemowi CRM można w prosty sposób zwizualizować sobie firmowe procesy sprzedażowe i rozpocząć ich optymalizację.

Widok szans sprzedaży w systemie CRM

Na wczesnych etapach przedstawiony w systemie CRM lejek sprzedaży jest najszerszy. Wynika to z faktu, że zawiera on wszystkich potencjalnych klientów zainteresowanych naszą ofertą. Na przykład są to wszyscy ludzie, którzy odwiedzili naszą witrynę internetową. Ścieżka zwęża się z każdym poziomem, więc jest coraz mniej potencjalnych klientów. Odrzucamy bowiem tych, którzy nie chcą korzystać z naszej oferty, pozostawiając tylko tych, z którymi współpraca wciąż ma jakiś potencjał.

Na kolejnych etapach zostawiamy więc klientów, z którymi mamy dobry kontakt oraz szansę na pozytywne zamknięcie transakcji. Celem każdego przedsiębiorstwa jest przeniesienie największej liczby klientów od początku do końca lejka. Można to osiągnąć poprzez odpowiednią analizę potrzeb i opracowanie właściwej strategii marketingowej dla każdego etapu.

Na zakończenie

Wszystko to oznacza, że ​​wprowadzenie kampanii i systemu szans sprzedaży może zostać bardzo ważnym aspektem działalności Twojej firmy. I to bez względu na branżę, w której się specjalizujesz, bez względu na liczbę pracowników czy kontrahentów. Zwiększenie sprzedaży, poprzez monitorowanie, analizowanie i optymalizowanie procesów - wszystko to umożliwia sprawne zarządzanie kampaniami. CRM jest zaś do tego bardzo wygodnym narzędziem.

Nasze systemy CRM są całkowicie konfigurowalne, dzięki czemu mogą być dopasowane do potrzeb każdego przedsiębiorstwa, niezależnie od jego rozmiarów. Znajdują swoje zastosowanie wszędzie tam, gdzie istotne jest poprawienie wyników sprzedażowych. Można śmiało powiedzieć, że system CRM w rękach wydajnych i wykwalifikowanych handlowców jest kluczowym narzędziem rozwoju każdej firmy.

Chcesz zarządzać kampaniami i szansami sprzedaży?

Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM

Umów konsultację

Jeżeli chcesz kontynuować zgłębianie wiedzy na temat efektywnej pracy na systemach CRM to zapraszamy tutaj:

  • O Questy
  • Kariera
  • Dla partnera
  • Bezpieczeństwo
  • Finansowanie projektów

Questy

ul. Głogowska 31/33

60-702 Poznań

+48 506 504 540