Sprzedaż B2B – docieraj do klientów hurtowych online
Zwiększ sprzedaż i popraw wyniki swojej firmy
Doskonale rozumiemy wyzwania w sprzedaży B2B i to, jak ważne w relacjach z klientem B2B jest zapewnienie mu najwyższej klasy obsługi. To właśnie od jego customer experience zależy cała Wasza przyszła relacja biznesowa oraz konkurencyjność Twojej firmy na rynku. Rozwiązanie e-commerce B2B to narzędzie skupione na kompleksowym wsparciu cyklów sprzedaży B2B, które nie tylko usprawnia relacje z klientem B2B i wspiera automatyzację sprzedaży B2B, ale również pomaga działowi sprzedaży wykonywać jego pracę jeszcze lepiej.
Znamy współczesne wyzwania w sprzedaży B2B i wiemy, że firmy znajdujące się na różnych etapach rozwoju potrzebują innych rozwiązań, dlatego stworzyliśmy dwa różne systemy do sprzedaży online B2B. Pierwszy z nich to gotowy, prosty i szybki we wdrożeniu system, który odpowiada na standardowe problemy i potrzeby firm zajmujących się sprzedażą towarów klientom B2B (Automico B2B). Drugi z nich jest rozwiązaniem dedykowanym, który dostarcza wszystkie potrzebne w B2B cyfrowe narzędzia i pozwala na kompleksową samoobsługę klienta biznesowego, jak i zarządzanie całym przedsiębiorstwem (Aura Business). Najważniejszą cechą obu tych systemów jest poprawa procesu sprzedaży produktów hurtem oraz ich elastyczność, a naszą – doświadczenie w integracji systemów w B2B i realizacji projektów dla wielu firm w różnych branżach.
Dostarczamy systemy informatyczne w B2B już od 2002 roku, wszechstronnie wspierającdziałania sprzedażowe firm małych i średnich, jak i dużych przedsiębiorstw działających w wielu krajach. Dzięki wsłuchiwaniu się w problemy klienta, analizie trendów rynkowych oraz skupieniu na dostarczaniu elastycznych rozwiązań, jesteśmy w stanie nieustannie rozwijać nasze systemy i stale podwyższać ich jakość. Zdajemy sobie również sprawę, że to rozwiązanie e-commerce B2B powinno dopasować się do przedsiębiorstwa i jego faktycznego procesu sprzedaży, a nie one do niego. Wszystko to umożliwia nam dostarczanie cyfrowych narzędzi w B2B dostosowanych do potrzeb każdego przedsiębiorstwa, które zajmuje się sprzedażą online B2B lub pragnie rozszerzyć swoje modele sprzedaży również o ten segment.
Nasze rozwiązania e-commerce B2B usprawniają przebieg sprzedaży B2B i rozwiązują wszystkie główne wyzwania w sprzedaży B2B:
- Konieczność ręcznego prowadzenia sprzedaży i gromadzenia zamówień od klientów.
- Manualne dodawanie transakcji sprzedaży do systemu ERP, powodujące występowanie błędów.
- Chaos i brak uporządkowania w obszarze przygotowania zamówień w B2B.
- Konieczność indywidualnego informowania kontrahentów o oferowanych produktach, cenach i rabatach.
- Problemy z obsługą kontaktów długookresowych przez dział sprzedaży.
- Niespójność procesu obsługi zapytań ofertowych oraz negocjowania cen.
- Ręczne przygotowanie oferty B2B i zajmujące wiele czasu ofertowanie klientów końcowych.
- Brak możliwości składania zamówień przez klientów poza godzinami pracy firmy.
- Długotrwała obsługa pojawiających się zapytań ofertowych, wydłużająca się wraz z liczbą klientów.
- Czasochłonne i skomplikowane tworzenie raportów zgodnych z modelami sprzedaży.
- Problemy klientów z łatwym dostępem dokumentów handlowych.
- Nieefektywna komunikacja wewnątrz firmy oraz z kontrahentami.
- Brak możliwości personalizacji oferty B2B i dostosowania jej do grupy docelowej.
Niektóre z korzyści wynikających z wdrożenia systemu wspierającego sprzedaż w segmencie B2B:
- Możliwość prowadzenia sprzedaży B2B i B2C za pomocą jednego systemu.
- Automatyzacja procesu zakupu klienta i wyposażenie go w funkcjonalny system do samoobsługi.
- Stały dostęp klientów w trakcie procesu zakupowego do kompletnej oferty produktowej oraz indywidualnych cen.
- Krótszy czas cyklu sprzedaży B2B i skrócenie wielu procesów (np. przygotowania oferty B2B).
- Dostęp do szeregu funkcji wspierających promowanie i eksponowanie oferty produktowej.
- Wsparcie sprzedaży B2B w zakresie automatycznego przekazywania informacji o rozliczeniach.
- Automatyczna integracja systemów w B2B: przesyłanie kluczowych danych i dokumentów pomiędzy e-commerce B2B a programem ERP.
- Oszczędność czasu i energii pracowników oraz zauważalnie niższy koszt prowadzenia relacji z klientem B2B.
- Pakiet automatycznych zestawień i raportów, które wspierają analizę KPI w sprzedaży B2B.
- Możliwość sprawnej obsługi popularnych przy procesach decyzyjnych w B2B kredytów kupieckich.
Jak zwiększyć sprzedaż B2B? Wypróbuj skuteczne techniki sprzedaży B2B!
Skontaktuj się z nami i uzyskaj dostęp do darmowej 30-dniowej wersji próbnej
Chcę wypróbować system do sprzedaży B2BSkuteczna sprzedaż B2B – przykłady najważniejszych funkcji w sprzedaży hurtowej
Głównym zadaniem dobrego systemu do sprzedaży B2B w erze Internetu jest czuwanie nad wszystkimi działaniami sprzedażowymi firmy związanymi z obsługą wielu różnych partnerów biznesowych – producentów, dostawców, hurtowników czy sieci detalistów. Rozwiązanie zwiększa efektywność sprzedaży B2B przez cały proces, od stwierdzenia potrzeby klienta i określenia możliwości współpracy, przez przygotowanie oferty B2B i dobór odpowiednich produktów, aż po przygotowanie zamówień w B2B i ich realizację. Przedstawiamy najważniejsze z funkcji, które posiada system do sprzedaży online B2B w ramach naszego rozwiązania.
Sprawne budowanie relacji dzięki spersonalizowanej ofercie produktowej do grupy docelowej
Personalizacja oferty B2B i zapewnienie potencjalnym klientom stałego dostępu do oferty produktowej to podstawowa funkcjonalność cyfrowych narzędzi w B2B, która umożliwia realizowanie strategii sprzedażowej B2B. Dzięki nowoczesnemu interfejsowi systemu do zdalnej sprzedaży B2B możesz przedstawiać potencjalnym klientom wszystkie informacje o produktach w sposób jak najlepiej dopasowany do Twojego biznesu.
Z łatwością zwiększ efektywność sprzedaży B2B i wyróżnij swoją ofertę za pomocą list i znaczników, dzięki którym możesz pogrupować produkty. Ułatw proces decyzyjny klientów i wskaż grupie docelowej te produkty, które są najbardziej popularne, objęte promocją lub nowością w Twoim sklepie. Nad standardową ofertą produktową możesz dodatkowo umieścić atrakcyjny panel wyświetlający wszystkie promowane towary, dzięki czemu skupisz uwagę potencjalnych klientów tam, gdzie jest to najistotniejsze, przyczyniając się do zwiększenia sprzedaży.
Kluczowym elementem spersonalizowanej oferty produktowej jest również definiowanie indywidualnych cenników i rabatów dla klientów. Zachowasz dzięki temu spójność komunikacji i odpowiednio zadbasz o relacje z kontrahentami Twojej firmy na kolejnych etapach sprzedaży.
Dedykowany panel odpowiadający na potrzeby klienta B2B
To pulpit, który wszyscy Twoi nowi klienci biznesowi ujrzą już po pierwszym zalogowaniu się do platformy sprzedażowej B2B. Pozwala on na wyświetlanie w jednym miejscu wszystkich najważniejszych informacji w zdalnej sprzedaży B2B: od promowanych elementów oferty produktowej i banerów reklamowych, przez wszelkie dane istotne w obsłudze klienta i przyczyniające się do poprawy procesu sprzedaży, tak w sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej.
Podobnie jak z personalizacją oferty B2B, tutaj również to Ty decydujesz, co nowi klienci znajdą na pulpicie i do jakich informacji będą mieli dostęp za jego pośrednictwem. To świetny sposób na dodatkowe działania marketingowe i wpływanie na proces decyzyjny klientów poprzez udostępnianie im najświeższych informacji dotyczących Twojego systemu i znajdującej się w nim oferty produktowej.
Sprzedaż B2B a B2C – buyer persona (persona zakupowa) B2C i oferta bez zalogowania
System do sprzedaży B2B jest ergonomicznym rozwiązaniem skupionym na klientach biznesowych, które jednak umożliwia również sprzedaż detaliczną i docieranie do klientów indywidualnych. Nowoczesna i w pełni responsywna platforma sprzedażowa B2B umożliwi Ci zarządzanie wyglądem Twojego sklepu w taki sposób, by inaczej wyświetlał się on klientom biznesowym, a inaczej – klientom indywidualnym. Z łatwością możesz dzięki temu, na przykład, podczas procesu zakupu ukryć ceny wszystkim niezalogowanym klientom lub dowolnie ustawiać proces płatności online podczas zdalnej sprzedaży B2B.
Personalizacja oferty B2B dostępnej bez zalogowania pozwoli na docieranie do nowych potencjalnych klientów oraz poszerzanie działalności przedsiębiorstwa. Za jej pośrednictwem zwiększysz także efektywność sprzedaży B2B i podniesiesz zadowolenie obecnych kontrahentów, którzy czasem potrzebują szybkiej możliwości podglądu oferty produktowej bez konieczności logowania się w systemie.
Wypróbuj najlepsze praktyki dla sprzedaży B2B i usprawnij lejki sprzedażowe!
Skontaktuj się z nami i uzyskaj dostęp do darmowej 30-dniowej wersji próbnej
Chcę wypróbować system do sprzedaży B2BCo wyróżnia nasze platformy sprzedażowe B2B?
Proces sprzedaży B2B w Automico B2B oraz w Aura Business – kto z nich skorzysta?
Automico B2B to gotowa i prosta platforma sprzedażowa B2B, która zautomatyzuje całą sprzedaż online B2B Twojego przedsiębiorstwa. Umożliwi ona Twoim klientom samodzielne zakupy przez 24h/7 dni w tygodniu i wesprze podstawowe techniki sprzedaży B2B. Twoja grupa docelowa będzie miała dostęp do atrakcyjnej i aktualnej oferty produktowej, informacjach o fakturach i rozliczeniach, promocjach czy indywidualnych warunkach handlowych. System do sprzedaży cyklicznej B2B na każdym etapie procesu współpracuje z programami handlowo-magazynowymi. Najczęstszymi klientami tego obszaru sprzedaży B2B w Polsce są firmy sektora MŚP oraz większe przedsiębiorstwa, które chcą rozpocząć współpracę od natychmiastowego wdrożenia gotowego rozwiązania i stopniowo je rozwijać w kierunku dedykowanego systemu Aura Business.
Aura Business to znacznie większe, komplementarne dla ERP narzędzie budowania wartości w B2B, marketingu i zarządzania usługami. Posiada ogromne możliwości związane indywidualną konfiguracją i integracjami, które kompleksowo wspierają strategię sprzedażową B2B firmy. System do sprzedaży produktów B2B w tym zakresie przeznaczony jest dla firm, które mają niestandardowe potrzeby, a ich faktyczny proces sprzedaży jest bardziej skomplikowany. Aura Business to jednak nie tylko zwykły system informatyczny w B2B. Rozwiązanie posiada wiele innych modułów, które możemy dostosować do Twojej firmy i które pozwolą na kompleksowe zarządzanie całym Twoim biznesem.
Chętnie dzielimy się wiedzą o sprzedaży B2B w erze Internetu
Jako doświadczony zespół nie boimy się wyzwań, wśród których znalazło się również wystąpienie przed kamerą dla szerszej publiki. :) Tworzymy materiały traktujące o szeroko rozumianym zagadnieniu budowaniu wartości w B2B i efektywności sprzedaży B2B w Polsce. Chcemy podzielić się zdobywanym latami doświadczeniem i wiedzą o systemach do sprzedaży cyklicznej B2B, by potencjalnie poszerzyć również i Twój zasób informacji i zainspirować Cię do dalszego rozwoju Twojej organizacji. Oto niektóre z naszych treści, które mogą Ci pomóc w zwiększeniu sprzedaży hurtowej online czy usprawnieniu lejków sprzedażowych.
Sprzedaż B2B – definicja. Co to jest platforma B2B?
Pierwszy z naszych materiałów wideo poświęconych budowaniu wartości w B2B omawia podstawowe zagadnienie: czym właściwie jest platforma B2B oraz jaka jest jej rola w procesie sprzedaży produktów? Które z funkcji systemu do sprzedaży hurtowej online mogą pomóc w efektywnym wsparciu działań handlowych oraz co warto wiedzieć przed dokonaniem wyboru takiej platformy?
Na wszystkie te pytania odpowiada Joanna Cieluch, Marketing Manager w Questy. Obejrzyj już teraz i poznaj wszystkie niezbędne informacje dotyczące tego typu rozwiązań.
Najczęstsze błędy sprzedaży B2B przy wdrażaniu – 5 kroków skutecznego wdrożenia systemu
Znasz już wszystkie kluczowe informacje dotyczące systemu do sprzedaży B2B i wybrałeś platformę, którą chcesz wdrożyć w Twojej firmie? Warto zatem, abyś poznał pięć kroków, które zmaksymalizują szansę na udane przeprowadzenie takiego wdrożenia. Sam zakup nie gwarantuje bowiem sukcesu, a dostosowanie systemu do strategii sprzedażowej B2B w firmie często wiąże się z wieloma wyzwaniami dla pracowników, klientów i samego przedsiębiorstwa.
Szerzej temu zagadnieniu przygląda się Marta Kaźmierska, Business Development Manager w Questy, która odpowiada za wdrożenia systemu Automico B2B.
Integracja B2B z ERP: Dlaczego warto integrować B2B z ERP
Nasze rozwiązania do sprzedaży B2B oferują szereg integracji z wszystkimi popularnymi na rynku programami handlowo-magazynowymi, w tym z oprogramowaniami: Subiekt GT, Subiekt NEXO, Symfonia ERP, WAPRO ERP, Comarch Optima, Comarch ERP XL, Navireo czy Enova. W przypadku systemu dedykowanego zakres ten jest znacznie większy, obejmując dodatkowo na przykład SAP ERP, Microsoft Dynamics, Exact ERP, Streamsoft i wiele innych. Obsługujemy również API i nieustannie tworzymy nowe integracje – nie przejmuj się więc, jeżeli wśród listy integracji nie znalazłeś programu istotnego w Twoim cyklu sprzedaży B2B.
Piotr Szudrzyński, Business Devepolment Manager w Questy, przedstawia przebieg samego procesu integracji oraz omawia zakres wymiany danych i dokumentów pomiędzy systemami.
Rozwiń generowanie leadów B2B i zwiększ przeciętną wartość oferty!
Skontaktuj się z nami i uzyskaj bezpłatny dostęp do darmowej 30-dniowej wersji demo platformy B2B
Chcę wypróbować system do sprzedaży B2B