Wykorzystaj program do tworzenia ofert handlowych w celu poprawy swoich działań sprzedażowych
Pracujesz jako przedstawiciel handlowy i chciałbyś poprawić wyniki swojej pracy? Chcesz realizować targety szybciej i efektywniej? Wykorzystaj program do tworzenia ofert handlowych.
Doświadczony handlowiec, który stosuje w swojej pracy system CRM, przedstawi Ci korzyści, które wynikają z jego użytkowania.
Nasza ekspertka mierzy się na co dzień z tymi samymi problemami, co Ty. Doskonale rozumie Twoje potrzeby, problemy i wątpliwości. W związku z tym, jej perspektywa może być dla Ciebie bardzo pomocna.
Obejrzyj poniższy vlog lub przeczytaj ten artykuł, a znajdziesz odpowiedź na następujące pytania:
- Czy system CRM służy do kontroli pracowników?
- Czy program do tworzenia ofert handlowych może wesprzeć proces sprzedaży?
- Jak wykorzystać system CRM do tworzenia ofert?
- Dlaczego relacje z klientami są trwalsze dzięki CRM?
Czy program do tworzenia ofert handlowych może służyć do kontroli pracowników?
Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi TAK, ale nie oznacza to nic złego.
Kontrola nie zawsze jest powiązana z negatywnymi aspektami. Monitorowanie wyników osiąganych przez pracowników, ma na celu poprawę wydajności i rezultatów całej organizacji.
To, że szef prowadzi obserwację działań pracowników, nie oznacza ciągłego nadzoru nad zadaniami. Analizowanie informacji pozwala kierownictwu na poszukiwanie w przedsiębiorstwie elementów, które można zmienić, poprawić i udoskonalić.
Znasz już powód, dla którego program do tworzenia ofert handlowych jest ważnym narzędziem w działaniach kadry zarządzającej. Zastanawiasz się jednak, jakie korzyści system CRM przyniesie bezpośrednio Tobie?
Teraz pojawi się jedno z ważniejszych pojęć definiujących Twoją pracę - TARGET.
To właśnie w realizacji postawionych celów może Ci pomóc CRM dla handlowców. Jego zastosowanie wpłynie na lepszą organizację pracy, która z kolei przyczyni się do szybszego wypełniania założeń sprzedażowych.
Mechanizm pozwala na bieżącą obserwację Twoich postępów. Unikasz dzięki temu problemów z oceną wyników swoich działań. Doskonale wiesz, w jakiej fazie realizacji się znajdujesz, a jeśli nie, to zawsze możesz sprawdzić to na pulpicie pracy w systemie. Widget “Moje cele” pomoże Ci w określeniu progresji oraz poziomu realizacji założeń.
Program do tworzenia ofert handlowych to nie tylko oferty
Program do tworzenia ofert handlowych jako system CRM służy nie tylko ofertowaniu. Jedną z jego możliwości jest budowanie nowych i podtrzymywanie obecnych relacji z klientami. Tworząc nowe więzi, maleje czas, który można poświęcić na te już istniejące.
Rozwiązaniem tego problemu jest CRM dla handlowców, który pozwala na lepszą organizację pracy. Uporządkowanie zadań ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie pracownika. Pojawia się więcej czasu, który można skierować na relacje z klientami.
Dodatkowo, system CRM jest wsparciem pamięci. Znajdują się w nim wszystkie istotne dane o podejmowanych działaniach związanych z procesem sprzedaży. Dzięki odpowiednim powiadomieniom, program nie pozwoli zapomnieć pracownikowi o kluczowych wydarzeniach, które powinny się odbyć – od zaplanowanych maili, przez stworzenie oferty, aż po umówione spotkania z klientami.
Program do tworzenia ofert handlowych gromadzi także wszystkie dane historyczne - wcześniejsze ustalenia lub zaproponowane oferty. Każda uprawniona osoba ma dostęp do takich informacji. Służy to ciągłości obsługi klienta. W razie nieobecności pracownika, może zastąpić go ktoś inny i przejąć jego obowiązki.
Chcesz szybko tworzyć oferty dla Twoich klientów?
Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM
Umów konsultację
Elementy karty klienta
Karta klienta to baza wiedzy o Twoim kliencie. Poznasz dzięki niej podstawowe dane dotyczące klienta. Warto umieszczać w niej także trzy kluczowe informacje:
- potrzeby klienta,
- problemy klienta,
- informacje prywatne dotyczące klienta.
Zastanawiasz się pewnie, dlaczego zawierać kwestie niedotyczące biznesu w Karcie klienta?
Proste. Twoim celem jest budowanie relacji z klientami. Dobrym postępowaniem jest znajomość prywatnych kwestii, które możesz w miły sposób wykorzystać na początku rozmowy. Twój klient zobaczy, że jest dla Ciebie ważny.
Korzystasz z systemu handlowo-magazynowego i obawiasz się utraty danych, które dotychczas zgromadziłeś? W przypadku naszego rozwiązania, problem ten nie istnieje. Dajemy Ci możliwość integracji Twojego systemu z programem do tworzenia ofert handlowych.
Takie połączenie powoduje, że dostęp do danych jest prostszy i szybszy, a cały proces sprzedaży uzupełniony jest o odpowiednią dokumentację. Masz dostęp do standardowych plików, którymi są oferty, zamówienia, faktury i płatności. Oprócz tego możesz obserwować również rozliczenia, zaległości i wyniki finansowe.
Zakładka Atrybuty może wydawać się tajemnicza – w rzeczywistości jednak to kolejna z kluczowych funkcji programu do tworzenia ofert handlowych, która umożliwia Ci dokładny opis klienta. Atrybuty można więc określić jako przymioty, które służą do szczegółowego określenia odbiorcy. Każdego ze swoich klientów możesz poznać lepiej poprzez zbieranie takich danych jak:
- informacje dodatkowe,
- branża,
- produkt, którym jest zainteresowany,
- wielkość firmy.
Atrybuty możesz dobrać samodzielnie tak, by były pomocne w Twoich działaniach.
Potrzebujesz sprawdzić, co ustaliłeś z jednym ze swoich klientów dwa tygodnie temu? Pamięć bywa zawodna. Z pomocą przychodzi program do tworzenia ofert handlowych.
Zakładka Zadania i zdarzenia daje Ci dostęp do wszystkich aktywności, które odbyły się w powiązaniu z danym klientem w przeszłości. Nie musisz przetrzymywać tych danych w głowie, a swój notes z notatkami możesz pozostawić w domu.
Program do tworzenia ofert handlowych oferuje Ci wiele różnych integracji. Jedną z nich jest możliwość połączenia systemu CRM ze skrzynką pocztową. Dzięki temu oprócz działań powiązanych z klientem, możesz obserwować także korespondencję mailową, którą z nim prowadzisz. Dodatkowo, nowe komunikaty również mogą być tworzone bezpośrednio w systemie i wysyłane do odbiorców.
Program do tworzenia ofert handlowych, a automatyzacja pracy
Wiele możliwości i jeden cel – organizacja
Jednym z celów systemu CRM jest organizacja Twojej pracy, zadań, które masz do zrealizowania, spotkań i pozostałych kluczowych zdarzeń powiązanych z klientami.
Zadania, które sobie planujesz, są automatycznie umieszczane w Kalendarzu. Rozwiązanie to daje Ci wygodny widok na plan Twojej pracy i rozkład jej w czasie.
Możesz obserwować rozplanowanie zadań na bieżąco, ale jeśli o nich zapomnisz to Twój pomocnik – CRM dla handlowców, wesprze Cię i wyśle przypomnienie.
Możliwości organizacji pracy jest w programie do tworzenia ofert handlowych znacznie więcej.
Kalendarz może nie być pierwszą stroną, na którą trafisz po zalogowaniu. Miejscem tym jest Pulpit pracy, do którego możesz przypiąć wybrane widgety.
W celu śledzenia zaplanowanych działań, możesz skorzystać z dwóch interesujących opcji. Chcąc mieć widok na dany dzień, wybierz widget Moje zadania na dziś. Natomiast jeśli potrzebujesz większego zakresu czasu, skorzystaj z opcji Zadania i zdarzenia.
Wolisz wersję mobilną? Mamy też aplikację na telefon. Daje Ci ona dostęp do listy Twoich zadań. Każde z zadań uzupełnione jest informacjami, które mogą Ci się przydać w momencie jego realizacji.
Proste i szybkie ofertowanie z programem do tworzenia ofert handlowych
System CRM wspiera także obszar ofertowania. Nie bez powodu nazywamy go programem do tworzenia ofert handlowych.
Oferty dla potencjalnych klientów i zamówienia dla tych, którzy są już zdecydowani nie przygotują się same. Może to zrobić handlowiec, ale lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie systemu, który potrzebuje tylko niewielkiego ludzkiego wsparcia.
W systemie znajdują się nie tylko informacje o oferowanych produktach. Te dane wzbogacone są o aktualne stany magazynowe oraz stosowane ceny.
Powyższe sprawia, że praca handlowca w tym obszarze jest maksymalnie uproszczona. Wystarczy, że sprawdzi on odpowiednie informacje w systemie, a następnie wykorzysta je do automatycznego stworzenia oferty.
Zadaniem pracownika jest tylko wybór odpowiedniego produktu. Może on także dokonać zmian cenowych, np. w przypadku innej opcji rabatowej ustalonej z klientem. Ta możliwość jest ważna, ponieważ co do zasady system uwzględnia rabat przypisany w Karcie klienta.
Działania możesz uprościć jeszcze bardziej. Możesz wykorzystać gotowy wzór oferty i wyeksportować w formacie PDF.
Sposób wysyłki oferty zależy od Ciebie. Jeśli posiadasz integrację programu do tworzenia ofert handlowych ze swoją skrzynką mailową, to możesz to zrobić z wykorzystaniem systemu. W innym przypadku Twoja praca się trochę wydłuży i będziesz musiał użyć innego narzędzia.
Jeśli Twój klient zaakceptuje ofertę, możesz przeformować ją na zamówienie lub umowę. Oszczędność czasu i szybsza realizacja ustaleń. To zyskujesz.
Czym są szanse sprzedaży?
Chcesz zadbać o nowego potencjalnego klienta? Wykorzystaj moduł Szanse sprzedaży, który pozwoli Ci na przeprowadzenie klienta przez ustalone etapy procesu sprzedaży.
Każdego klienta, który ma potencjał by stać się Twoim odbiorcą, możesz dodać w tym module jako nową szansę. Następnie możesz kontrolować postęp prac nad jego opieką, obserwować powiązane z nim zadania i inne kluczowe aspekty.
Widok wszystkich szans pokazuje Ci wszystkie Twoje szanse – aktualnie otwarte, wygrane i te przegrane. Masz możliwość analizy kwestii finansowych oraz możesz spojrzeć na aspekt terminowości.
Jeżeli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji o szansie, musisz otworzyć widok pojedyncza szansa.
Takie działanie daje Ci wgląd w rozmowy przeprowadzone z klientem oraz oferty, które otrzymał. Program do tworzenia ofert handlowych sprawia także, że w widoku szans masz możliwość planowania zadań. Te z kolei są automatycznie wiązane z daną szansą.
Pojedyncza szansa to także dostęp do potencjalnej wartości transakcji i kluczowych terminów.
Szanse sprzedaży są odpowiedzią na pytanie, które zostało przedstawione we wstępie:
Czy program do tworzenia ofert handlowych może wesprzeć proces sprzedaży?
System CRM, który zawiera moduł Szanse sprzedaży, ułatwia pracę handlowców. Proces sprzedaży, którym się oni zajmują jest udoskonalany, a sami przedstawiciele handlowi mogą sprawniej realizować swoje własne targety.
Program do tworzenia ofert handlowych, a budowanie relacji?
Komunikacja i integracja ze współpracownikami
System CRM posiada wbudowany komunikator, który możesz wykorzystać do wymiany informacji biznesowych z osobami, które pracują w tym samym miejscu co Ty.
Czat sprawia także, że łatwiej tworzyć relacje prywatne ze współpracownikami. Chciałbyś wybrać się na spotkanie po pracy? Wyślij wiadomość do wybranej osoby, grupy lub wszystkich pracowników.
Możesz powiązać wiadomość z jakąś kluczową informacją, która znajduje się w innym miejscu w systemie. Wystarczy, że swój komunikat stworzysz właśnie w tym miejscu, a nie w komunikatorze.
Efektywne dbanie o relacje z klientami
Program do tworzenia ofert handlowych jest wzbogacony o możliwość korzystania z mapy. Funkcja ta pokazuje rozkład Twoich klientów na określonym obszarze.
Dlaczego warto korzystać z tej opcji?
Wyobraź sobie, że wybierasz się na spotkanie z klientem do innego miasta. Dzięki mapie możesz sprawdzić innych klientów, którzy znajdują się w danym regionie. Może warto o nich zadbać i ich odwiedzić?
Takie działanie może sprawić, że potencjalny klient zdecyduje się na współpracę, a Twój obecny odbiorca będzie chciał kontynuować swoją drogę razem z Tobą.
Podsumowanie
Program do tworzenia ofert handlowych może pomóc Ci nie tylko w ofertowaniu. Dzięki niemu zadbasz o relacje ze swoimi klientami oraz współpracownikami, a także usprawnisz i zorganizujesz swoją pracę.
Jeśli chcesz wypróbować CRM w swojej firmie, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci w początku współpracy z systemem CRM.
Chcesz szybko tworzyć oferty dla Twoich klientów?
Napisz do nas, aby zyskać dostęp do bezpłatnej 30-dniowej wersji systemu CRM
Umów konsultację
Polecamy również: