Wykorzystaj system CRM jako program do tworzenia ofert handlowych
Pracujesz jako przedstawiciel handlowy i chciałbyś usprawnić swoją pracę w zakresie zarządzania danymi klientów? Chcesz wdrożyć automatyzację procesów, skrócić czas tworzenia oferty i mieć stały dostęp do historii zamówień w bazie danych? Wykorzystaj funkcje programu CRM do tworzenia profesjonalnych ofert.
Doświadczony handlowiec, który do szybkiego tworzenia dokumentów i zarządzania relacjami z klientami stosuje system CRM, przedstawi Ci korzyści, które wynikają z jego użytkowania.
Nasza ekspertka mierzy się na co dzień z tymi samymi problemami, co Ty. Doskonale rozumie Twoje potrzeby, problemy i wątpliwości. W związku z tym, jej perspektywa może być dla Ciebie bardzo pomocna.
Obejrzyj poniższy vlog lub przeczytaj ten artykuł, a znajdziesz odpowiedź na następujące pytania:
- Czy każdy, nawet najlepszy program CRM, służy do kontroli pracowników?
- Jak funkcja tworzenia ofert i wysyłki oferty może wesprzeć proces sprzedaży?
- Jak wykorzystać kreator ofert w procesie ofertowania?
- Dlaczego zarządzanie danymi klientów i obsługa klienta są prostsze z CRM?
Jaki program do ofertowania wybrać? Czy zarządzanie ofertami z CRM to kontrola pracowników?
Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi TAK, ale nie oznacza to nic złego.
Kontrola nie zawsze jest powiązana z negatywnymi aspektami. Monitorowanie wyników osiąganych przez pracowników – także wdrażając automatyczne ofertowanie online – ma na celu poprawę wydajności i rezultatów całej organizacji.
To, że szef prowadzi obserwację działań pracowników, nie oznacza ciągłego nadzoru nad zadaniami. Analizowanie informacji pozwala kierownictwu na poszukiwanie w przedsiębiorstwie elementów, które można zmienić, poprawić i udoskonalić.
Znasz już powód, dla którego możliwość tworzenia ofert online jest ważna w działaniach kadry zarządzającej. Czy zastanawiasz się jednak, jakie korzyści szybkiego tworzenia dokumentów mogą odczuć pracownicy handlowi?
Jedno z najważniejszych pojęć definiujących ich pracę pracę to TARGET.
Szybkie tworzenie ofert dostępne zawsze pod ręką to jedna z funkcji najlepszych programów dla handlowców, która może im pomóc w realizacji postawionych celów. Gotowe szablony ofert handlowych i przechowywanie danych klientów pod ręką wpływają na lepszą organizację pracy, która z kolei przyczynia się do szybszego wypełniania targetów.
Mechanizm pozwala na bieżącą obserwację Twoich postępów, w tym np. statusu ofert. Unikasz dzięki temu problemów z oceną wyników swoich działań. Doskonale wiesz, w jakiej fazie realizacji się znajdujesz, a jeśli nie, to zawsze możesz sprawdzić to na pulpicie pracy w systemie. Widget “Moje cele” pomoże Ci w określeniu progresji oraz poziomu realizacji założeń.
Wypróbuj program do tworzenia ofert za darmo i przyspiesz proces ofertowania!
Napisz do nas i zacznij tworzyć oferty online z funkcjami programu kreatora ofert.
Umów konsultację
Najlepsze programy do ofertowania to nie tylko oferty online i szablony ofert
Dobre narzędzie do generowania profesjonalnych ofert nie ogranicza się tylko do tego, żeby przygotować ofertę i wysłać ofertę klientowi. Jedną z możliwości rozwiązania klasy CRM jest budowanie i podtrzymywanie relacji z klientami – celem są tutaj zarówno obecni, jak i nowi klienci.
Rozwiązaniem tego problemu jest CRM dla handlowców, który daje możliwość tworzenia ofert i pozwala na lepszą organizację pracy. Uporządkowanie zadań ma pozytywny wpływ na działania pracownika. Pojawia się więcej czasu, który można skierować na zarządzanie danymi klientów.
Dodatkowo, program umożliwia szybkie przywołanie odpowiednich informacji. Handlowiec znajdzie w nim całą historię podejmowanych działań związanych z procesem sprzedaży. Dzięki odpowiednim powiadomieniom, program oferty handlowej nie pozwoli zapomnieć pracownikowi o kluczowych wydarzeniach, które powinny się odbyć – od zaplanowanych maili, przez tworzenie spersonalizowanych ofert i wysyłkę oferty, aż po umówione spotkania z klientami.
Program do generowania profesjonalnych ofert gromadzi także wszystkie dane historyczne - wcześniejsze ustalenia czy status ofert. Każda uprawniona osoba ma dostęp do takich informacji. Służy to ciągłości obsługi klienta. W razie nieobecności pracownika, program umożliwia szybkie zastąpienie go przez inną osobę i przejęcie jego obowiązków.
Funkcjonalności programów do ofertowania – karty klienta i jej elementy
Karta klienta to baza wiedzy o Twoim kliencie. Poznasz dzięki niej podstawowe dane firmy. Warto umieszczać w niej także trzy kluczowe informacje:
- potrzeby klienta,
- problemy klienta,
- informacje prywatne dotyczące klienta.
Zastanawiasz się pewnie, dlaczego zawierać kwestie niedotyczące danych firmy czy biznesu w Karcie klienta?
Proste. Twoim celem jest budowanie relacji z klientami. Dobrym postępowaniem jest znajomość prywatnych kwestii, które możesz w miły sposób wykorzystać na początku rozmowy. Twój klient zobaczy, że jest dla Ciebie ważny. To podstawa kompleksowego wsparcia technicznego i obsługi klienta.
Korzystasz z systemu handlowo-magazynowego i obawiasz się utraty danych, które dotychczas zgromadziłeś? W przypadku naszego rozwiązania, problem ten nie istnieje. Dajemy Ci możliwość integracji Twojego systemu z rozwiązaniem wspierającym automatyczne ofertowanie usług i produktów.
Takie połączenie powoduje, że dostęp do danych jest prostszy i szybszy, a cały proces sprzedaży uzupełniony jest o odpowiednią dokumentację. Masz dostęp do standardowych plików, którymi są oferty, zamówienia, faktury i płatności. Oprócz tego możesz obserwować również rozliczenia, zaległości i wyniki finansowe.
Zakładka Atrybuty może wydawać się tajemnicza – w rzeczywistości jednak to kolejna z kluczowych funkcji programu do zarządzania ofertami, która umożliwia Ci dokładny opis klienta. Atrybuty można więc określić jako przymioty, które służą do szczegółowego określenia odbiorcy. Każdego ze swoich klientów możesz poznać lepiej poprzez zbieranie takich danych jak:
- informacje dodatkowe,
- branża,
- produkt, którym jest zainteresowany,
- wielkość firmy.
Atrybuty możesz dobrać samodzielnie tak, by były pomocne w Twoich działaniach.
Potrzebujesz sprawdzić, co ustaliłeś z jednym ze swoich klientów dwa tygodnie temu? Pamięć bywa zawodna. Z pomocą przychodzi program do generowania profesjonalnych ofert.
Zakładka Zadania i zdarzenia daje Ci dostęp do wszystkich aktywności, które odbyły się w powiązaniu z danym klientem w przeszłości. Nie musisz przetrzymywać tych danych w głowie, a swój notes z notatkami możesz pozostawić w domu.
Kreator ofert handlowych pozwala na wiele różnych integracji. Jedną z nich jest możliwość połączenia systemu CRM ze skrzynką pocztową. Dzięki temu oprócz działań powiązanych z klientem możesz obserwować także korespondencję mailową, którą z nim prowadzisz. Dodatkowo, program umożliwia szybkie tworzenie nowych komunikatów i wysyłanie ich do odbiorców.
Nowoczesne podejście do ofertowania, a automatyzacja pracy
Wiele możliwości i jeden cel – zarządzanie ofertami online
Jednym z celów systemu CRM jest organizacja Twojej pracy, zadań, które masz do zrealizowania, spotkań i pozostałych kluczowych zdarzeń powiązanych z klientami.
Zadania, które sobie planujesz, są automatycznie umieszczane w Kalendarzu. Rozwiązanie to daje Ci wygodny widok na plan Twojej pracy i rozkład jej w czasie.
Możesz obserwować rozplanowanie zadań na bieżąco, ale jeśli o nich zapomnisz to Twój pomocnik – CRM dla handlowców, wesprze Cię i wyśle przypomnienie.
Możliwości organizacji pracy jest w programie z funkcją tworzenia ofert znacznie więcej.
Kalendarz może nie być pierwszą stroną, na którą trafisz po zalogowaniu. Miejscem tym jest Pulpit pracy, do którego możesz przypiąć wybrane widgety.
W celu śledzenia zaplanowanych działań, możesz skorzystać z dwóch interesujących opcji. Chcąc mieć widok na dany dzień, wybierz widget Moje zadania na dziś. Natomiast jeśli potrzebujesz większego zakresu czasu, skorzystaj z opcji Zadania i zdarzenia.
Darmowy program do ofertowania przez pierwsze 30 dni – wypróbuj teraz!
Napisz do nas, by uzyskać wersję demo i przygotować ofertę, która spodoba się klientom.
Umów konsultację
Wolisz wersję mobilną? Mamy też aplikację na telefon. Daje Ci ona dostęp do listy Twoich zadań. Każde z zadań uzupełnione jest informacjami, które mogą Ci się przydać w momencie jego realizacji.
Proste i szybkie ofertowanie online z aplikacją do tworzenia ofert
Jak już wspominaliśmy, system CRM wspiera także proces tworzenia oferty. Nie bez powodu nazywamy go programem do generowania profesjonalnych ofert.
Dobrze wyglądające oferty handlowe dla potencjalnych klientów i zamówienia dla tych, którzy są już zdecydowani nie przygotują się same. Może to zrobić handlowiec, ale lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie systemu, który potrzebuje tylko niewielkiego ludzkiego wsparcia.
W systemie znajdują się nie tylko informacje o oferowanych produktach. Te dane wzbogacone są o aktualne stany magazynowe oraz stosowane ceny.
Powyższe sprawia, że praca handlowca w tym obszarze jest maksymalnie uproszczona. Wystarczy, że sprawdzi on odpowiednie informacje w systemie, a następnie przejrzy gotowe szablony ofert i wykorzystując szybkie tworzenie dokumentów wyśle klientowi przygotowane w systemie oferty handlowe.
Zadaniem pracownika jest tylko wybór odpowiedniego produktu. Może on także dokonać zmian cenowych, np. w przypadku innej opcji rabatowej ustalonej z klientem. Ta możliwość jest ważna, ponieważ co do zasady system uwzględnia rabat przypisany w Karcie klienta.
Działania możesz uprościć, jeszcze bardziej skracając czas tworzenia oferty. Możesz wykorzystać wzór oferty handlowej i wyeksportować w formacie PDF.
Sposób wysyłki oferty zależy od Ciebie. Jeśli posiadasz integrację programu do szybkiego tworzenia ofert handlowych ze swoją skrzynką mailową, możesz to zrobić z wykorzystaniem systemu. W innym przypadku Twoja praca się trochę wydłuży i w procesie tworzenia oferty będziesz musiał użyć innego narzędzia.
Jeśli Twój klient zaakceptuje ofertę, możesz zmienić ją na zamówienie lub umowę. Oszczędność czasu i szybsza realizacja ustaleń – to zyskujesz.
Program do sporządzania ofert a szanse sprzedaży
Chcesz zadbać o nowego potencjalnego klienta? Wykorzystaj moduł Szanse sprzedaży, który pozwoli Ci na przeprowadzenie klienta przez ustalone etapy procesu sprzedaży.
Każdego klienta, który ma potencjał by stać się Twoim odbiorcą, możesz dodać w tym module jako nową szansę. Następnie możesz kontrolować postęp prac nad jego opieką, obserwować powiązane z nim zadania i inne kluczowe aspekty.
Widok wszystkich szans pokazuje Ci wszystkie Twoje szanse – aktualnie otwarte, wygrane i te przegrane. Masz możliwość analizy kwestii finansowych oraz możesz spojrzeć na aspekt terminowości.
Jeżeli potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji o szansie, musisz otworzyć widok pojedynczej szansy.
Takie działanie daje Ci wgląd w rozmowy przeprowadzone z klientem oraz oferty, które otrzymał. Program do tworzenia szablonów ofert i szybkiego tworzenia ofert sprawia także, że w widoku szans masz możliwość planowania zadań. Te z kolei są automatycznie wiązane z daną szansą.
Pojedyncza szansa to także dostęp do potencjalnej wartości transakcji i kluczowych terminów.
Szanse sprzedaży są odpowiedzią na pytanie, które zostało przedstawione we wstępie:
Czy program do spersonalizowanych ofert może wesprzeć proces sprzedaży?
System CRM, który zawiera moduł Szanse sprzedaży, ułatwia pracę handlowców. Proces sprzedaży, którym się oni zajmują jest udoskonalany, a sami przedstawiciele handlowi mogą sprawniej realizować swoje własne targety.
Tworzenie ofert online a budowanie relacji?
Komunikacja ze współpracownikami – asystent oferty i zapytania
Rozwiązanie do zarządzania relacjami z klientami posiada wbudowany komunikator, który możesz wykorzystać do wymiany informacji z współpracownikami.
Możesz powiązać wiadomość z jakąś kluczową informacją, która znajduje się w innym miejscu w systemie. Wystarczy, że swój komunikat stworzysz właśnie w tym miejscu, a nie w komunikatorze.
Efektywne dbanie o relacje z klientami
Program do tworzenia szablonów ofert wzbogacony jest o możliwość korzystania z mapy. Funkcja ta pokazuje rozkład Twoich klientów na określonym obszarze.
Dlaczego warto korzystać z tej opcji?
Wyobraź sobie, że wybierasz się na spotkanie z klientem do innego miasta. Dzięki mapie możesz sprawdzić innych klientów, którzy znajdują się w danym regionie. Może warto o nich zadbać i ich odwiedzić?
Takie działanie może sprawić, że potencjalny klient zdecyduje się na współpracę, a Twój obecny odbiorca będzie chciał kontynuować swoją drogę razem z Tobą.
W jakim programie stworzyć ofertę? Podsumowanie
Nie ulega wątpliwościom, że atrakcyjna oferta pozwoli klientowi łatwiej się z nią zapoznać. Stworzyć ofertę handlową warto zatem w rozwiązaniu, które posiada gotowe wzory oferty handlowej lub umożliwia szybkie tworzenie dobrze wyglądających ofert handlowych.
System wspierający proces ofertowania może jednak pomóc Ci w czymś znacznie więcej. Dzięki niemu zadbasz o relacje ze swoimi klientami oraz współpracownikami, a także usprawnisz i zorganizujesz swoją pracę.
Jeśli chcesz wypróbować CRM w swojej firmie i wysłać klientowi ofertę atrakcyjną i przejrzystą – skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Ci w początku współpracy z takim narzędziem.
Polecamy również:
- Co to jest CRM i do czego służy - wywiad z ekspertem
- Lejek sprzedaży - wsparcie dla działu handlowego
- Zalety elastycznego systemu CRM
- Integracja CRM z systemem handlowym
- Cele sprzedażowe SMART w CRM - jak je określać?
Bezpłatny program do tworzenia ofert przez pierwszy miesiąc – wypróbuj teraz!
Chcesz stworzyć ofertę handlową? Napisz do nas i już teraz zacznij działać w narzędziu CRM!
Umów konsultację